دیدار و گفت و گو با رئیس هیأت مدیره مرکز حمایت از معلولان ضایعات نخاعی ایران

۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۴ کد : ۱۰۸۴ رویدادها
تعداد بازدید:۲۹۳۰
دیدار و گفت و گو با رئیس هیأت مدیره مرکز حمایت از معلولان ضایعات نخاعی ایران

 

گاه از صدا می شود فهمید که توانایی فرد چقدر است. وقتی اولین بار خانم کاظمی تلفنی با من حرف زد چنان انرژی و امید داشت که اصلا نمی توانستم حدس بزنم که وقتی با ایشان مواجه می شوم خودشان ضایعه نخاعی دارند و با صندلی چرخدار این همه کار را انجام می دهند. در ابتدای ورود به ساختمان انجمن مواجه شدیم با شخصی که روی تخت چرخدار حرکتش می دادند. داشتم با خودم فکر میکردم که اینجا چه جای غریبی است که چند لحظه بعد فهمیدم کسی که روی تخت بود مدیر انجمن آقای ضرابی است. تخت پشت میز کارش قرار داشت در واقع در جایگاه مدیریت. حس دوگانه ای به من دست داد. اول خدا را شاکر شدم که هنوز از نعمت راه رفتن برخوردارم و بعد از خود شرمنده که گاه از زندگی می نالم. ورود به چنین مرکز و ساختمانی برای هر انسان و به ویژه انسان هنرمندی لازم و ضروری است تا بن مایه خلق اثر هنری را بیابد. آن بن مایه چیزی نیست جز زندگی و زندگی و زندگی.... حاصل دیدار و گفت و گوی صمیمی من و همکارانم در روابط عمومی دانشگاه با مسئولان آن مرکز، گزارشی شد که با همه مختصر بودنش، یک دنیا حرف برای گفتن دارد. این گزارش از نظرتان می گذرد:
 
به دنبال دعوت مرکز حمایت از معلولان ضایعات نخاعی ایران از دانشگاه هنر به منظور تعامل بیشتر و جلب حمایت ها، روابط عمومی دانشگاه هنر با حضور در دفتر آقای علی ضرابی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره مرکز، با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.
 
در این دیدار که در روز یکشنبه ۲۸ خرداد جاری برگزار شد، آقای ضرابی در خصوص شرایط، فعالیت ها و ضروریات مرکز حمایت از معلولان ضایعات نخاعی گزارش مبسوطی ارائه داد. ایشان اعلام کرد مرکز امروز در شرایطی است که به لحاظ توان تخصصی و داشتن تجربیات ارزشمند و ایجاد ظرفیت های بسیار در سطح سازمان های دولتی و عمومی آمادگی دارد تمامی مسئولیت های بیماران آسیب دیده نخاعی را در سرتاسر کشور بر عهده گیرد.
 
ایشان با اشاره به اینکه کارکنان مرکز همگی  از خود معلولان هستند و به همین دلیل به نیازهای این جامعه واقفیم، افزود:  در این مرکز درک زیادی نسبت به جامعه هدف وجود دارد. حتی مسئولان این مرکز هم جزو جامعه معلولان هستند. اکنون حدود سه هزار بیمار تحت پوشش و همین تعداد را در نوبت پذیرش داریم که متاسفانه چون پذیرش هر بیمار مستلزم شرایط و امکانات است فعلاً در توانمان نیست و همین که منابعی به دست آید اعضای جدید را وارد می کنیم.
 
ضرابی در خصوص راه اندازی، بازسازی و مناسب سازی ساختمان واحد طرشت افزود: واحد طرشت را به عنوان یک مرکز بین راهی به بهره برداری رسانده ایم. اینگونه مراکز که اغلب در کشورهای صنعتی و مدرن وجود دارند به منظور آماده سازی بیمار و آموزش به او و خانواده او بعد از ضایعه نخاعی فعالیت می کنند و وظیفه دارند تا آسیب های روحی و جسمی بیمار پس از حادثه را به حداقل برساند. این واحد برای اولین بار در کشور ما طراحی شده است. در حالی که در دنیا  بیشتر نهادهای دولتی وظیفه راه اندازی یک واحد درمانی را بر عهده دارند باید بگویم ما با یک ان جی او و به تنهایی این واحد درمانی را ایجاد کرده ایم فقط برای اینکه نمونه ارائه کنیم تا شاید عملکردش بهتر دیده شده و مورد حمایت قرار گیرد.
 
ضرابی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هزینه بر بودن تبلیغات گفت: ما نتوانسته ایم آنچنانکه باید در حوزه تبلیغات موفق عمل کنیم زیرا ترجیح می دهیم منابع مان را عملاً خرج مسائل و مشکلات اعضا کنیم. دنبال تبلیغات کم هزینه و ایده های جدید بوده ایم. یکی از ایده هایمان استفاده از نمای ساختمان طرشت هست که شاید بتوان با دیوارنگاری یا نقاشی دیواری بستری برای تبلیغاتمان باشد. می خواهیم در جامعه به خوبی معرفی شویم زیرا متکی به مشارکت های مردمی هستیم و منابعمان از مردم تأمین می شود.
 
در ادامه روابط عمومی دانشگاه هنر ابراز تمایل نمود در جلب حمایت مسئولان دانشگاه، وزارت علوم و مجلس شورای اسلامی تلاش کند و با کمک دانشجویان علاقه مند در بحث تبلیغات و اجرای هر گونه اثر هنری یا مراسم مشترک با مرکز حمایت از معلولان ضایعات نخاعی ایران مشارکت کند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

( ۳ )