نمایشگاه-موزه اقدامات دولت در دوران دفاع مقدس افتتاح شد

۰۸ مهر ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۹ کد : ۱۳۱ رویدادها
تعداد بازدید:۷۷۵
نمایشگاه-موزه اقدامات دولت در دوران دفاع مقدس افتتاح شد
آیین افتتاحیه نمایشگاه، موزه تبیین و ارائه اقدامات دولت در دوران دفاع مقدس با حضور مدیران اجرایی کشور افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ؛ «مرتضی بانک»، معاون کل نهاد و نماینده دولت در تشکیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در آیین افتتاح نمایشگاه یاد شده گفت: هفته دفاع مقدس، هفته تقدیر از حماسه‌سازی ایثارگران جنگ تحمیلی محسوب می‌شود.
وی در ادامه گفت: طی 8 سال دفاع مقدس دستگاه اجرای دولت همراه با رزمندگان اسلام و در همین شرایط حضوری فعال، مستمر و تأثیرگذار داشت.
به گفته بانک؛ اقدامات دولت در دوران دفاع مقدس به سه دوره اساسی تقسیم می‌شود که دوره نخست آن جنبه مشارکت، پشتیبانی، همراهی با رزمندگان در تأمین نیازهای رزمندگان بوده است.
وی در توضیح این مطلب افزود: در دوره دوم که دوره پیشبرد جنگ بود و به عبارت دیگر ساختارسازی در دفاع مقدس در قالب تشکیل ستادهای معین در استانها صورت گرفت.
نماینده دولت در تشکیل موزه انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس، دوره سوم را به حضور مستقیم وزارتخانه‌ها در خط مقدم جبهه‌های جنگ جهت احداث پل، جاده‌های جنگی و احداث بیمارستان‌های صحرایی در کنار ارتش و سپاه در افزایش روحیه رزمندگان اسلام تأثیر شگرفی داشته‌اند.
وی در ادامه یادآور شد: نتیجه آن همه اقدامات و رشادت‌ها تشکیل کشوری مقتدر، مستقل و پیشرو بوده است.
به گفته بانک، ایثارگری دفاع مقدس در این نمایشگاه و موزه در یک چارچوب فرهنگی و برای مدت ۲ الی ۳ سال طراحی شده است تا تمامی انگیزه‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان را به تصویر کشانده و در نهایت به عنوان کار علمی به موزه دفاع مقدس سپرده شود.
وی در ادامه تصریح کرد: مقتضی است دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها مشارکت جدی‌تری نسبت به این کار مقدس داشته باشند.
معاون کل نهاد و نماینده دولت در تشکیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پایان از زحمات وزارت صنعت،‌معدن و تجارت بابت در اختیار گذاشتن فضای وسیع و سالن‌های سرپوشیده به منظور نمایشگاه اقدامات دولت در دفاع دولت تشکر نمود.
این گزارش حاکی است مهندس چیت‌چیان وزیر نیرو، سردار قربانی، مرتضی بانک به همراه علی یزدانی معاون توسعه مدیریت، ‌منابع و امور استانها، سید محمود نوابی معاون وزیر و رییس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، دکتر اسفهبدی معاون وزیر و مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی در آیین افتتاح نمایشگاه، موزه تبیین و ارائه اقدامات دولت در دفاع مقدس حضوری همه‌جانبه داشته‌اند.
گفتنی است ،غرفه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نمایشگاه به مساحت ۱۶۰ متر مربع و به مدت دو هفته آماده پذیرایی ازعلاقه‌مندان می‌باشد.