سطح خلاقیت بالای دانشگاه هنر تهران عامل جذب دانشجویان

۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۸ کد : ۱۹۰۳ رویدادها
تعداد بازدید:۳۹۹۶

 

 دانشگاه هنر تهران از سطح خلاقیت بالایی در رشته های هنری برخوردار و دارای تنوع و نوع آوری در تمامی زمینه های مورد نیاز تحصیلی است. رویه این دانشگاه نگاهی آکادمیک و خلاقانه است  .

دانشگاه هنر تهران، بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی رشته‌های هنری در ایران است که در سال ۱۳۵۸ در پی ادغام پنج مؤسسه آموزش عالی هنر: دانشگاه فارابی، دانشکده هنرهای تزئینی، دانشکده هنرهای دراماتیک، هنرستان عالی موسیقی و هنرکده موسیقی ملی بوجود آمد.

با گسترش وتوسعه کمی و کیفی فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه از جمله ایجاد رشته‌های متعدد درمقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و رشد جمعیت دانشجویی این مجتمع بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی از سال ۱۳۷۰ به دانشگاه هنر تغییر نام یافت و با چهار دانشکده هنرهای کاربردی، هنرهای تجسمی، سینما و تئاتر و پردیس اصفهان فعالیت خود را ادامه داد.

دانشکده موسیقی در سال ۱۳۷۳ و دانشکده معماری و شهرسازی در سال ۱۳۸۰ پس از اخذ مجوز به مجموعه دانشکده‌های دانشگاه هنر افزوده شدند. دانشگاه در زمینه توسعه تحصیلات تکمیلی نیز گامهایی مؤثر برداشته است که از اهم آنها می‌توان به برنامه‌ریزی و برگزاری دوره دکترای پژوهش هنر برای اولین بار در کشور توسط این دانشگاه اشاره کرد. دانشگاه هنر در حال حاضر دارای پنج دانشکده است که در شهرهای تهران و کرج واقع شده‌اند و در مجموع شامل ۱۶ رشته در مقطع کارشناسی، ۱۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و سه رشته در مقطع دکترا است. دانشکدهٔ هنرهای تجسمی از سال ۱۳۸۶ به پردیس ولیعصر و درکنار دانشکدهٔ هنرهای کاربردی منتقل شده‌است.

دانشجویانی که در دانشگاه هنر تحصیل می کنند معمولا نسبت به مسایل جامعه و درک هنر نگاه عمیق تر و با حساسیت و دقت کامل مسایل و موقعیت جامعه  را  درک می کنند و جز  طبقه پیشرو و پیشاهنگ و زبده و بانشاط پیکره اجتماع هنری هستند که در سازندگی آینده و ترسیم حرکت جامعه هنری نقش و اثر گذار هستند. 

به گزارش خبرنگار ایسنای دانشگاه هنر، ثبت نام دانشجویان جدید الورود دانشگاه هنر مدتی است که آغاز شده و دانشجویان در مقاطع مختلف آماده آغاز سال تحصیلی جدید می شوند.

کوروش نجفی فر مدیر آموزش کل دانشگاه هنر درباره ظرفیت پذیریش دانشگاه هنر در مقاطع تحصیلی مختلف در سال 97می گوید: برای مقطع دکترا در سه رشته معماری، پژوهش هنر، تاریخ تحلیلی و تطبقی هنر اسلامی مجموعا 14نفر، در مقطع کارشناسی ارشد در دوره روزانه 337 نفر، در دوره شبانه 84 نفر در 20 رشته و در مقطع کارشناسی مجموعا 381 نفر در 30 رشته معرفی شدند که ثبت نام آنها در حال انجام است.شگاهیان قشر آگاهی هستند که می توانند در اجتماع نقش مؤثری ایفا نمایند.

 رضا کاویان مهر یکی از دانشجویان جدید الورود دانشپاه هنر 98-97 ، به خبرنگار ایسنای دانشگاه هنر گفت: من رتبه 66 در رشته عکاسی دانشگاه هنر قبول شدم و به  این رشته علاقمندم و علت انتخاب دانشگاه هنر را  در یک نگاه می توانم خلاصه بگویم که دانشگاه هنر  تهران ، بهترین مرکز تخصصی برای تحصیل رشته های هنر در کشور به شمار می رود و حمایت های زیادی ا ز مرحله ورود دانشجو تا اتمام تحصیل در رشته مربوطه انجام می دهد.

سارا پورعلی پذیرفته شده کنکور 98-97 ، در رشته نقاشی با رتبه 219 در دانشگاه هنر با اشاره به وجه تمایز سطح علمی دانشگاه هنر تهران در رشته های هنری  نسبت به سایر دانشگاه های کشور به خبرنگار ایسنای دانشگاه هنر اظهار داشت: بنده قبل از انتخاب دانشگاه  هنر جهت تحصیل ،با توجه به تحقیق و بررسی در باره کیفیت این دانشگاه  متوجه شدم دانشگاه هنر تهران از سطح خلاقیت بالایی در رشته های هنری برخوردار است و دارای تنوع و نوع آوری در تمامی زمینه های مورد نیاز تحصیلی می باشد و این باعث انگیزه بیشتر من در انتخاب این دانشگاه جهت تحصیل  و از طرفی دیگر  در این دانشگاه ملاک و اساس آن  در رشته های هنری به ویژه نقاشی بر پایه خالاقیت است ، برعکس دانشکده هنرهای زیبای تهران که حالت آکادمیک دارد.


( ۸ )