افزودن دروس مرتبط با مهارت افزایی و اشتغال زایی از نیمسال آینده

۰۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۵ کد : ۲۱۴۴ رویدادها
تعداد بازدید:۹۷۴

به گزارش ایسنای هنر دکتر رازقی گفت: افزودن دروس مرتبط با مهارت افزایی و اشتغالزایی از نیمسال آینده یکی دیگر از بحث های مهم و آموزشی دانشگاه هنر برای دانشجویان است .

از آنجایی که یکی از دغدغه‌های دانشجویان رشته های هنری  بعد از فارغ التحصیلی پیدا کردن شغل است و ازسوی دیگر ، سطح آموزش هنر از نظر کیفی، در دانشگاه ها باید متناسب با بازار کار باشد. تا دانشجو پس از فارغ التحصیلی بتوانند راحت تر جذب بازار کار مرتبط با رشته تحصیلی خود شوند. دکتر علیرضا رازقی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر در گفت و گو با  خبرنگار دفتر ایسنای دانشگاه هنر در این خصوص گفت: یکی از راهکاری مناسب و کار آمد در راستای رفع دغدغه‌های  ذهنی دانشجویان برای پیدا کردن شغل پیش بینی دروسی است که موجب تقویت وجهه مهارتی و به دنبال آن توجه به اشتغالزایی دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی است. این، یکی ازبرنامه های ویژه و مد نظر وزارت علوم و تحقیقات و به تبع آن دانشگاه ها منجمله دانشگاه هنراست.
وی در ادامه افزود: دنبال کردن دروس مهارت افزایی ضمن حفظ جنبه‌های نظری دوره های هنری، که بتواند در آینده شغلی دانشجویان نقش ایفا کند یکی دیگر از بحث های مهم و آموزشی در دستور کار دانشگاه هنر برای آینده است و در این راستا نیز مکاتباتی با دانشکده‌ها انجام و از همه گروه ها درخواست شد دروسی که مرتبط با مهارت افزایی و اشتغالزایی دانشجویان هر رشته است ، را پیشنهاد بدهند که برخی از دانشکده ها این دروس را پیشنهاد و برخی آنها در حال پیشنهاد دادن هستند.
رازقی تصریح کرد: دروس مذکور از نیمسال آینده وارد برنامه های آموزشی دانشگاه هنر خواهند شد و در قالب دروس اختیاری دانشجویان قرا می گیرندتا دانشجویانی که گرایش به این دروس دارند این دروس را انتخاب کنند تا در آ ینده حرفه ای آنها تاثیر گذار باشد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر ، در پاسخ به این سوال که آیا میزان پذیرش دانشجویان رشته هنر متناسب با بازار کار است و اگر نیست ، چه راهکاری برای متوازن کردن این نیاز وجود دارد، اظهار کرد:چون تعداد دانشگاه های هنری در کشور زیاد نیست و همچنین تعداد پذیرش دانشجوی هنری هم کم است نگاه دانشگاه هنر به این قضیه این است که ظرفیت های حرفه ای و شغلی که در کشور برای دانش آموختگان گروه هنر وجود دارد را تامین و احیا کند ، شاید در حال حاضر این نسبت مذکور مطلوب دیده نمی شود و این به دلیل این است که این ظرفیت ها توسط دانشگاه‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته  و همچنین نسبت های مذکور نیز توسط ارگان‌ها و نهاد‌ها هم در دانشگاه های هنری برقرار نشده است.
او در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: وقتی دانشگاه ها این نسبت ها را برای دانشجویان در دستور کار قرار دهند آنها می توانند نشانه گذاری و هدف گیری منطقی داشته باشند، تا دانشجویان در طول دوران تحصیل از مهارت کافی برخوردار شوند.


( ۵ )