آیین پایانی بخش دانشگاهیان سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار شد

۱۰ آذر ۱۳۹۴ | ۱۶:۵۶ کد : ۲۱۹ رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۰۶
آیین پایانی بخش دانشگاهیان سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار شد
 
دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اختتامیه بخش دانشگاهیان سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در مشهد، گفت: حضور گسترده دانشجویان در بخش دانشگاهیان سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) اثبات کرد دانشگاه های ما کانون علم، دین و فرهنگ اند و دانشجویانی که آثار خلاقانه خود را در زمینه های مختلف در این جشنواره خلق کرده اند، مفاخر این کشورند.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر به نقل از فاطمه قزلو- مسئول دبیرخانه جشنواره نگاه رضوی، بخش دانشگاهی سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) طی مراسمی با سخنرانی دکتر ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم و با شرکت دانشجویان برگزیده بیش از ۱۶ دانشگاه کشور در آیینی باشکوه در مشهد الرضا(ع) پایان یافت.
 
لعیا میزبان؛ مدیر امور فرهنگی، پروانه کولیوند؛ مسئول امور دینی و قرآنی، سهیل گوهری پور؛ دبیر جشنواره، امین مختاری؛ مدیر روابط عمومی جشنواره، فاطمه قزلو مسئول دبیرخانه جشنواره به همراه دیگر اعضای دبیرخانه و برگزیدگان در این مراسم حضور داشتند.
 
معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بدنبال تقدیر از دبیرخانه های فعال جشنواره تصریح کرد: آثار ارزشمند و فاخری که در بخش فیلم، عکس و نماهنگ در دبیرخانه جشنواره نگاه رضوی دانشگاه هنر شرکت داشته­ اند نشان از حضور و استقبال دانشجویان در عرصه های دینی و مذهبی داشت که این میزان استقبال برای من غیر منتظره بود.
 
دکتر جعفر پور رئیس اداره پشتیبانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری که دبیری بخش دانشگاهیان جشنواره  بین المللی امام رضا(ع)، را نیز برعهده دارد در این مراسم گفت: بخش دانشگاهیان سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) برای نخستین بار با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در ۱۶ دانشگاه کشور که زیر نظر این وزارت خانه قرار دارند برگزار شد.
 
جعفرپور بیان کرد: از بین چهار هزار اثر فرهنگی و هنری که در ۱۶ جشنواره ملی بخش دانشگاهیان (دانشگاه­های زیر نظر وزارت علوم) توسط دانشجویان و اساتید ارائه شد، ۳۰۰ اثر برگزیده شد.
 
وی با بیان اینکه برای بخش دانشگاهیان چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) نیز برنامه ریزی گسترده ای انجام گرفته است، افزود: برنامه ریزی امسال در قالب هفت کمیته هنری، فرهنگی، ادبی، فضای مجازی، بانوان، بین الملل و طب رضوی انجام شده که سه کمیته بین الملل، بانوان و طب رضوی سه نوآوری چهاردهمین دوره از این جشنواره هستند.
 
در پایان مراسم از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر به عنوان یکی از دبیرخانه های برتر در برگزاری این جشنواره تقدیر شد که میزبان این تقدیرنامه را به نمایندگی دریافت داشت.
 
در جمع نمایندگان دانشگاهیان در این مراسم، دکتر ایرجی؛ مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، حجت الاسلام فقیه اسفندیاری؛ دبیر هیأت علمی بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، دکتر جوکار؛ دبیر علمی بخش جشنواره هنرهای تجسمی و واحدی؛ معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی  نیز حضور داشته و به سخنرانی پرداختند.
 
در طی مراسم نیز تصاویر و قسمتی از نماهنگ آیین پایانی جشنواره نگاه رضوی دانشگاه هنر برای میهمانان پخش شد و همچنین نمایشگاه جانبی ای از آثار جشنواره برگزار شد که عکس های دبیرخانه جشنواره نگاه رضوی در این نمایشگاه برای عموم به نمایش درآمد.