سخنرانی بهروز دارَش در دانشگاه هنر

۱۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۹ کد : ۲۲۳ رویدادها
تعداد بازدید:۲۲۰۹
سخنرانی بهروز دارَش در دانشگاه هنر

 

بهروز دارش هنرمند مجسمه‌ساز  روز یکشنبه  هشتم  آذرماه  در دانشگاه هنر حضور یافت و درخصوص هنر مجسمه سازی و آثار شاخص خویش به سخنرانی پرداخت.
 
به گزارش روابط عمومی، این هنرمند معاصر هنرهای مفهومی کشورمان که به دعوت از گروه مجسمه سازی به دانشگاه هنر آمده بود در سخنانش ضمن اشاره به مسیر طولانی آفرینش هنری که تا به امروز پیموده است، گفت: معتقدم کار هنری در فضایی میان عمل و نظر به وجود می آید؛ بنابراین بهتر است هر دو را تجربه کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تبار مجسمه سازی ایران در مدرنیته است، گفت: شیوه کار همه ما شیوه ای مدرن است که از زمان قاجار شروع شده و همراه با سایر تحولات اجتماعی به امروز رسیده است. مدرنیته یک جریان بزرگ و مهم است که به آن نقد هم وارد می شود و باید نقد ها را هم بخوانیم.
 
ایشان با نمایش برخی از آثار اخیر خود بر لزوم ایجاد تغییر در دیدگاه های هنری تأکید کرد و گفت: در آثار مدرن، اصالت با ماده است. اما از آنجا که ایده هنری هیچ محدودیتی نمی پذیرد، امروز حداقل گرایی در آثار هنری مطرح است و دیگر اصالتی به متریال همچون دوره مدرنیته وجود ندارد. امروز هنرمند، نیاز دارد به چندگانگی و تکثرگرایی بیاندیشد و برای مخاطب درمیان اثر هنری بودن  مهم است. التزام اثرهنری به فضای نمایش، رهیافت جدیدی درهنرایجاد می‌کند که بتدریج باعث تغییر مبناهای آکادمیک هنرهایی‌ مانند مجسمه‌سازی می‌شود و این روند درمجسمه‌سازی ایران نیز نمایان شده است.
 
بهروز دارش متولد ۱۳۲۱ در شهر ارومیه، دارای بیش از ۳۰ سال سابقه مجسمه‌‌سازی و آفرینش هنری است و نمایشگاههای هنری زیادی در ایران و خارج از کشور برگزار کرده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

( ۱ )