مراسم یادبود زنده یاد جابر عناصری برگزار شد

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۲۶ کد : ۴۰۵ رویدادها
تعداد بازدید:۱۳۴۶
مراسم یادبود زنده یاد جابر عناصری برگزار شد

 

مراسم یادبود زنده یاد جابر عناصری با حضور جمعی از استادان، دانشجویان وفعالان عرصه هنرهای نمایشی، روز چهارشنبه یکم اردیبهشت از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در تالار فارابی دانشگاه هنر برگزار شد.
 
در این مراسم که به همت دانشکده سینماوتئاتر و روابط عمومی دانشگاه هنر برگزار شد، دکتر اکرمی رئیس دانشگاه هنر ضمن اشاره به خاطرات شیرین استاد عناصری و آثار ارزشمند ایشان گفت: زنده یاد عناصری استادی فرهیخته، انسانی وارسته و فردی مخلص و عارف بودند. افسوس می خوریم که چنین انسانی از میان ما رفته است.
 
دکتر بهروز بختیاری عضو هیأت علمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران نیز در سخنانی زنده یاد عناصری را استاد متخصص تعزیه نامید و افزود: برای یافتن تخصص در حوزه تعزیه چاره ای جز عبور از مسیر پژوهش های استاد عناصری وجود ندارد و براستی عنوان متخصص این حوزه نمایشی به ایشان تعلق دارد. بختیاری همچنین شادروان عناصری را استادی غیور نسبت به ادبیات نمایشی ایرانی نامید و این غیرت ورزی را شایسته تقدیر دانست.
 
دکتر ناصربخت از دانشجویان دیروز استاد عناصری و عضو هیأت علمی امروز گروه تئاتر دانشکده سینماوتئاتر دانشگاه هنر نیز در سخنانی گفت:  پژوهش ها و مقالات استاد در خصوص هنرهای نمایشی و مردم شناسی، ایشان را به عنوان استادی یگانه در این عرصه بدل کرده است. در خصوص جمع آوری نسخ تعزیه ایشان زحمات فراوان کشیده اند و بسیاری نسخه های تعزیه توسط استاد جمع آوری، بازنویسی و در اختیار پژوهشگران این حوزه قرار گرفته است. در دهه های ۶۰ و ۷۰ ایشان در آموزش دانشگاهی تعزیه بسیار تأثیرگذار بودند و مهمترین کار و ویژگی ایشان به وجود آوردن جریانی بود که بعدها آنقدر قدرت گرفت که به موفقیت های زیادی در سطح جهان دست یافت.
 
دکتر ناصربخت همچنین یادآور شد: امیدوارم کتابخانه یا پژوهشکده ای به نام استاد ایجاد شود که مسیر ایشان از طریق آن تداوم یابد تا هدفی که استاد همه سال های عمرش را برای آن صرف کرد نیمه تمام رها نشود.
 
در این مراسم همچنین قطعه ای توسط عاشیق ایمران حیدری نوازنده برجسته سازعاشیقی و پژوهشگر موسیقی آذری نواخته شد و تعزیه هایی توسط گروه آقای هاشمی که از تعزیه گردان های بنام هستند، اجرا شد.