نخستین نشست خبری بخش دانشگاهی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) برگزار شد

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۸ کد : ۴۴۲ رویدادها
تعداد بازدید:۹۴۸
نخستین نشست خبری بخش دانشگاهی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) برگزار شد

 

در حاشیه این نشست، احکام مسئولان کمیته های هفتگانه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در بخش دانشگاهیان، از سوی معاون وزیر علوم صادر شد، طی این حکم دکتر غلامرضا اکرمی به عنوان رئیس کمیته هنری بخش دانشگاهی در جشنواره منصوب شد.
مدیر عامل بنیاد امام‌ رضا(ع)، گفتمان‌سازی در حوزه فرهنگ و هنر برای ایجاد سبک زندگی دینی مبتنی بر آموزه‌های رضوی را از جمله اهداف جشنواره امام رضا(ع) دانست.
به گزارش مسئول دبیرخانه اصلی کمیته هنری بخش دانشگاهی جشنواره، این نشست در روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۹۵ با حضور دکتر جعفری؛ مدیرعامل بنیاد امام‌ رضا(ع)، دکتر سید ضیاء هاشمی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر ایرجی کجوری؛ مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر سید محسن هاشمی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر و دبیر شورای سیاستگذاری کمیته هنری بخش دانشگاهی، دکتر جعفرپور؛ رئیس اداره فعالیت های دینی و قرآنی وزارت علوم و جمعی از مسئولین دانشگاه¬ها در ساختمان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در این نشست گفت: «طرح فراگیر نهضت رضوی که به وسیله معاونت فرهنگی وزارت علوم پدید آمد یکی از ابتکارهای وزارت علوم بود».
او افزود: «اگر فرهنگ رضوی در جامعه نشر داده شود مردم به آن عمل می‌کنند. دانشگاه‌ها بهترین محلی هستند که می‌توانند آموزه‌های مربوط به معارف و اندیشه‌های رضوی را نشر دهند. 2 دوره است که بخش قابل‌توجهی از این جشنواره به وسیله دانشگاه ها به عنوان یک رسالت مهم در نظر گرفته شده که به موجب آن آثار بسیار برجسته ای به وسیله دانشگاهیان تولید شده است».
همچنین در این نشست دکتر سید محسن هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر با اشاره به رشد ۲۲ برابری دانشجویان کشور در دوران انقلاب گفت: در حال حاضر ۲۳۰ هزار دانشجوی هنر در سراسر کشور داریم که تعداد آنها نسبت به دانشجویان سایر رشته ها افزایش بیشتری داشته است.
 وی افزود: اگر به ۲۳۰ هزار دانشجوی هنر کل کشور سرانه ۴۰۰۰ تومان تخصیص دهیم، در مجموع ۸۰۰ میلیون تومان می شود که این رقم برای کار فرهنگی  با این اهمیت و با این گستره بسیار کم است، چرا که ابزار عملکرد فرهنگ، هنر است و اگر دانشجو به این سمت برود، جامعه نیز به این سمت گرایش پیدا می کند.
 وی ادامه داد: دانشجویان هنر به دنبال فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به خصوص شناخت خاستگاه ولایت در جامعه هستند که نهادینه کردن این فرهنگ ها نیاز به بودجه لازم دارد.
سید محسن هاشمی  با اشاره به شرکت دانشجویان هنر در جشنواره بین المللی امام رضا(ع) گفت: در سال گذشته ۵۰۰ اثر در حوزه فیلم و عکس و سایر بخش های هنری داشتیم که با تجمیع چهار دانشگاهی که کمیته این بخش ها برعهده گرفته اند، قطعا تعداد آثار امسال افزایش خواهد یافت.
 معاون فرهنگی دانشگاه هنر اضافه کرد: در بیستم بهمن ۹۴ اولین جلسه شورای سیاست گذاری در کمیته هنر برگزار شد و کمیته هنری برای چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در بخش دانشگاهی تشکیل شد.
وی اضافه کرد: بودجه بخش هنری امسال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و اختتامیه بخش هنری نیز اوایل آذر ۹۵ برگزار می شود.
پس از پایان نشست خبری برنامه های بخش دانشگاهیان چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، احکام مسئولان کمیته های هفتگانه جشنواره امام رضا علیه السلام از سوی دکتر سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم صادر و به آنها اعطا شد.
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و هم چنین معاون وزیر علوم؛ احکام مسئولان کمیته های هفتگانه بخش دانشگاهی جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام  که از سوی دکتر سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم صادر شده بود به آنها اعطاء شد.
بر این اساس؛ دکتر غلامرضا اکرمی، رئیس دانشگاه هنر به عنوان رئیس کمیته هنری، دکتر حسن ملکی، معاون فرهنگی دانشگاه علامه به عنوان دبیر جشنواره اخلاق در سیره رضوی، فاطمه مهاجرانی رئیس دانشکده فنی دخترانه شریعتی به عنوان مسئول کمیته بانوان، دکتر کریم نجفی برزگر، معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور به عنوان مسئول کمیته فضای مجازی، دکتر علی یوسفی، معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان مسئول کمیته بین الملل و دکتر خدادوست، مدیر کل طب سنی وزارت بهداشت به عنوان مسئول کمیته طب رضوی بخش دانشگاهی چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام منصوب شدند.
در حاشیه نخستین نشست خبری بخش دانشگاهی چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام؛ از گزارش عملکرد بخش دانشگاهی جشنواره سیزدهم و پوستر و پرتال طراحی شده جشنواره چهاردهم بخش دانشگاهی نیز رونمایی شد.