نشست دبیران بخش دانشگاهی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد

۲۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۵ کد : ۷۰۲ رویدادها
تعداد بازدید:۲۱۷۴
نشست دبیران بخش دانشگاهی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد

 

نشست دبیران بخش دانشگاهی جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام با حضور مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام و مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر به نقل از دبیرخانه کمیته هنری جشنواره، این نشست چهارشنبه ۱۹ آبان ماه در پردیس فارابی دانشگاه تهران در شهر قم با حضور ۲۹ دبیر بخش دانشگاهی جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام برگزار شد.
 
در ابتدای نشست گزارشی توسط دبیران بخش دانشگاهی درخصوص پیشرفت جشنواره ها هنری، علمی پژوهشی، بین الملل، طب رضوی، مناظره های رضوی، ادبی و ... ارائه شد.
 
در ادامه جلسه فضل ا.. ایرجی کجوری، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با اشاره به اینکه بخش دانشگاهی جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردار بوده، افزود: برگزاری جلسات با حضور دبیران بخش دانشگاهی جشنواره موجب می شود که ما ضعف ها و مشکلات را شناسایی کرده و با تدابیر و هماهنگی های لازم این مشکلات را رفع کنیم.  وی افزود: مستند سازی مجموعه آثار علمی، ادبی و هنری جشنواره در قالب کتاب و مجله می تواند دسترسی مخاطبان را به این آثار تسهیل کند و در این زمینه انتشارات بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام می تواند کمک شایانی بکند.
 
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی در پایان سخنان خود گفت: در این دوره از جشنواره در خصوص آیین های پایانی جشنواره در دانشگاه ها می بایست هماهنگی هایی صورت گیرد که حتی الامکان آیین های پایانی، در دانشگاه ها بصورت همزمان برگزار نشود.
 
در بخش پایانی نشست، سید جواد جعفری، مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دبیران بخش دانشگاهی جشنواره افزود: موضوع بهداشت، سبک زندگی و طب رضوی که امسال برای اولین بار به بخش دانشگاهی جشنواره اضافه شده است فعالیت مفیدی است و می تواند خلاء این موضوعات را در جشنواره اصلی پر کند.
 
وی با اشاره به اینکه همه دوستانی که در جشنواره حاضرند از سوی امام رضا علیه السلام برای این کار طلبیده شده اند، افزود: اگر قرار است آموزه های امام رضا علیه السلام ترویج پیدا کند چاره ای جز توسل به دانشگاه ها، فرهیختگان و نخبگان نداریم. جشنواره امام رضا علیه السلام بر دو بال علم و احساس شکل گرفته است و دانشگاه در این دو زمینه نقش بسزایی دارد.
 
مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام در پایان با اشاره به اینکه بعضی تولیدات خارجی جشنواره می تواند مورد استفاده داخلی قرار بگیرد، افزود: تولیدات داخلی جشنواره برای ارائه به مخاطبان خارجی مناسب است و ترویج آن توسط بخش بین الملل انجام شدنی است.
 
استاد شهرام زرگر؛ مدیر انجمن ها و تشکل های دانشجویی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر نیز به نمایندگی از کمیته هنری در این جلسه حضور داشت. ایشان ضمن ارائه گزارشی از روند پیشبرد امور در کمیته هنری و تسلیم طرح نامه کمیته هنری جهت انعقاد قرارداد بر حمایت خاص بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در خصوص پشتیبانی مالی تأکید کردند، همچنین آقای رجایی؛ مدیر امور فرهنگی دانشگاه هنر اصفهان نیز نماینده دیگر کمیته هنری در این نشست بودند.