کارگاه نقاشی و مطالعات هنر با رویکرد هنر رضوی از مجموعه کارگاه های بخش دانشگاهی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) برگزار شد

۲۹ آذر ۱۳۹۵ | ۰۶:۰۳ کد : ۷۵۴ رویدادها
تعداد بازدید:۳۲۶۹
کارگاه نقاشی و مطالعات هنر با رویکرد هنر رضوی از مجموعه کارگاه های  بخش دانشگاهی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) برگزار شد

 

دبیرخانه حوزه جنوب کشور کمیته هنری برگزار کرد:
برگزاری کارگاه نقاشی و مطالعات هنر با رویکرد هنر رضوی از مجموعه کارگاه های 
بخش دانشگاهی جشنواره بین المللی امام رضا (ع)
 
نخستین کارگاه نقاشی کمیته هنری دومین دوره بخش دانشگاهی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) چهارشنبه ۱۷ آذر با حضور  دانشجویان و استادان در مرکز آموزش عالی ارم برگزار شد. 
در این کارگاه که به یاری استاد عبدالرضا اثنی عشری، رئیس دبیرخانه کمیته هنری حوزه جنوب کشور و استاد اسلمی؛ مدرس کارگاه برگزار شد، آقای محمودی؛ مسئول فرهنگی مرکز آموزش عالی ارم، اعضای انجمن علمی رامان و مسئولان اجرایی دانشگاهی از روند ایده یابی و اجرای آثار بازدید کردند. به کارگیری نگاهی تازه به موضوع امام رضا(ع) موجب تنوع آثار تولید شده در این کارگاه بود که می توان از آن به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های آثار نام برد. لازم به ذکر است که این کارگاه ها به صورت دوره ای در مراکز آموزش عالی جنوب کشور تا قبل از تاریخ ۲۹ دی ماه (مقارن با آخرین مهلت ارسال آثار) برگزار خواهد شد. 
رئیس دبیرخانه جنوب کشور در این باره گفت: «پیرو مکاتبات انجام شده از سوی دانشگاه هنر شیراز با مراکز آموزش عالی جنوب کشور در خصوص یادآوری و گستردگی ابعاد جشنواره، برگزاری کارگاه های هنری آینده و معرفی نماینده جهت پیشبرد هماهنگی های لازم در این خصوص منوط به اعلام آمادگی این مراکز می باشد.»
همچنین این دبیرخانه دومین کارگاه را در بخش مطالعات هنر با رویکرد هنر رضوی با همکاری مراکز آموزش عالی جنوب کشور برگزار کرد. 
این کارگاه در تاریخ ۲۱ آذرماه با حضور دکتر زمردیان؛ رئیس مرکز آموزش عالی ارم، جمعی از استادان و دانشجویان برگزار شد. دکتر علی اسدپور با موضوع «معماری منظر از دریچه آسیب شناسی هویت بصری اماکن مذهبی و...» و استاد مجید اسلمی با موضوع «پژوهش هنر و نقاشی با رویکرد تبیین ابعاد مطالعاتی در این حوزه و نقش پژوهش با محوریت موضوعات جشنواره» با ارتقاء و توسعه فرهنگ رضوی و معنویت اماکن مذهبی به سخنرانی پرداختند. 
در پایان استاد اثنی عشری ضمن تشکر از برپایی و اهتمام استادان، دانشجویان و مسولان اجرایی این رویداد با بیان اهداف و محورهای مطالعاتی جشنواره به اهمیت مشارکت در بخش مطالعاتی این جشنواره پرداختند.
این کارگاه با جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان به کار خود پایان داد.