نمایشگاه آثار نقاشی دکتر سلطانی در صربستان

۱۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۹:۵۷ کد : ۹۴ رویدادها
تعداد بازدید:۲۱۷۲
نمایشگاه آثار نقاشی دکتر سلطانی در صربستان
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در صربستان  و با همکاری دانشگاه هنر تهران و سفارت ایران در بلگراد و همچنین با میزبانی خانه جوانان شهر نوی ساد (دومین شهر بزرگ صربستان)، نمایشگاه آثار نقاشی دکتر سید حسن سلطانی، عضو هیأت علمی دانشگاه هنر، شامگاه دوشنبه ۹ شهریور در محل مرکز فرهنگی شهر نوی ساد، گشایش یافت.
 
مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور سفیر و رایزن فرهنگی ایران در صربستان و جمعی از مقامات و مسئولان بلندپایه محلی و همچنین جمع زیادی از مردم علاقه مند به فرهنگ و هنر ایرانی و در میان استقبال شماری از ایرانیان مقیم، برگزار شد.
 
در این آیین، ابتدا یوویتسا پتروویچ،  مدیر خانه جوانان نوی ساد، ضمن تحسین آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه، همکاری‌های فرهنگی و هنری ایران با استان مهم ویوودینا و به خصوص شهر نوی ساد را در سطحی عالی توصیف کرد و بر تعمیق دادن به این روابط تأکید کرد.
 
 
در ادامه مجید فهیم‌پور، سفیر ایران در بلگراد در سخنانی از دکتر سلطانی، به عنوان نقاشی برجسته و دارای تجربه یاد کرد و گفت: برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها ضمن آشنایی مردم صربستان با توانمندی‌های منحصر بفرد هنرمندان و فرهنگیان ایرانی، صمیمیت و محبت و آشنایی هرچه بیش‌تر آنها با علایق هنری ملت‌ها را مهیا می‌سازد.
 
محمود شالویی، رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان هم طی سخنانی آثار سید حسن سلطانی را دارای قوت هنری و حاوی پیام‌های انسانی با ریشه‌های ذوقی و دربرگیرنده سبک و سیاق هنری که تلفیقی از سنت و مدرنیته است، برشمرد و نمایش این آثار را فرصتی مغتنم برای مردم علاقه مند منطقه به منظور  شناخت هرچه بیش‌تر از تولیدات هنری در مشرق‌زمین عنوان کرد.
 
سپس دکتر سلطانی، استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه هنر تهران هم که در گشایش نمایشگاه آثار نقاشی خود حضور داشت، گفت: به نظر می‌رسد که مشترکات فرهنگی زیادی بین نوی ساد و بسیاری از شهرهای ایران وجود دارد و شایسته است که زمینه همکاری‌های گسترده‌تر و نیز مقدمات خواهرخواندگی بین این شهر فرهنگی با یکی از شهرهای ایران از طرف مسئولان محترم دو کشور مورد پیگیری واقع شود.
 
وی  همچنین اظهار امیدواری کرد که آثارش که برگرفته از طبیعت هستی و با زبان نمادین خاصی که متأثر از هنرهای تصویری ایران هستند، مورد توجه و بهربرداری بازدیدکنندگان قرار گیرد.
 
آخرین سخنران این آیین، الکساندر پتروویچ، رییس کابینه دولت محلی شهر نوی ساد بود که با اظهار خرسندی از آثار به نمایش گذاشته شده گفت: خوشبختانه روابط فرهنگی ما با کشور ایران رشد قابل ملاحظه‌ای یافته و بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکنون پس از کشورهای روسیه و اسلونی، بالاترین حضور و همکاری در این منطقه برای ایران رقم می‌خورد و ما هم بهمین سبب با انگیزه بسیار به گسترش این روابط علاقمند هستیم.
 
گفتنی است در نمایشگاه آثار نقاشی سید حسن سلطانی ۳۰ اثر به نمایش گذاشته شد. همچنین این نمایشگاه به مدت یک هفته پذیرای بازدیدکنندگان و علاقمندان به هنر ایران بود.