گزارشی از آخرین شب برگزاری هیات هنر در هفتمین شب مهرماه

۰۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۲ کد : ۱۹۲۶ رویدادها
تعداد بازدید:۱۸۲۱

هیأت هنر با دیگر هیأت های حضرت اباعبدالله الحسین(ع) متفاوت است. این از همان ورودی دانشکده هنرهای کاربردی وقتی به دالان هیأت می پیچی آشکارا قابل تشخیص است. اینجا همه چیز رنگِ هنر و حماسه دارد. تا به خیمه برسی قابهایی را می بینی که هر یک ایده های هنری شان را در قالبی از اندیشه و معنویت به اجرا رسانده اند و فضایی ایجاد کرده اند که در آن، شور و عشق حسینی موج می زند؛ و این نیست مگر به همت دانشجویان و دانش آموختگان هنری که غم محرم دارند و سینه ای مالامال از هوای کربلا.

جوانانی که همه ساله در هیأت فعالند این امکان را یافته اند که در قابهایی آثار هنری شان را ارائه دهند. قاب دانشجویان صنایع دستی، گرافیک، خط و خوشنویسی، طراحی، گروه فضا سازی و.... قابهایی که در هر شب هیأت تغییر می کنند و جایشان را به دیگر آثار دانشجویان می دهند. اینجا نمایشگاهی از کارهای هنری دانشجویان هیأت است.

فاطمه حقیقی ورودی 95 صنایع دستی و زینب عاشوری دانش آموخته ورودی 88 گرافیک دو تن از دانشجویانی هستند که چند سال است در هیأت هنر فعالند.  آنها – البته به نمایندگی از گروهشان_ می گویند به واسطه برنامه های هیأت ارتباطشان با دانشگاه و دانشجویان قوی تر شده است. در سالهای مختلف ایده های مختلفی داشته اند و در فضای هیأت ایده هایشان را ارائه داده اند. ایده هایی که گاه، تبدیل به خلق یک اثر هنری شده است. ایده امسالشان کار بر روی اسماء الهی است که به شکل نمادین، نور خدا را به شکل تلطیف شده و  با واسطه به مخاطب جلوه گر می سازند...

نمونه هایی از آثار دیگری که در قابهای ورودی هیأت هنر توسط دانشجویان، ایده پردازی، طراحی و اجرا شده در ادامه از نظرتان می گذرد.

 

 


( ۵ )