جشن پنجاه سالگی دانشکده سینما و تاتر

۱۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۸:۲۱ کد : ۱ رویدادها
تعداد بازدید:۷۰۲۹
جشن پنجاه سالگی دانشکده سینما و تاتر
جشن پنجاه سالگی دانشکده سینما و تاتر

مسابقه تیزرانیمیشن جشن پنجاه سالگی دانشکده سینما و تئاتر برگزار می گردد

 طبق توافق های به عمل آمده در نشست کمیته سیاست گذاری جشن پنجاه سالگی دانشکده سینما و تئاتر، مسابقه تیزر انیمیشن این جشن برگزار می گردد. علاقه مندان تهیه و ساخت این تیزر می بایست آثار خود را با موضوع "پنجاه سالگی دانشکده سینما و تئاتر"  بین ۱۵ تا ۲۰ ثانیه و با تکنیک انیمیشن ساخته و تا تاریخ ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۳ به دفتر گروه انیمیشن دانشکده سینما و تئاتر (مدیریت گروه) تحویل دهند.
شایان ذکر است منتخبی از بهترین آثار ارسالی در روز اصلی جشن (در اوایل اسفند ماه سال جاری) به شکل میان پرده های کوتاه در مراسم "جشن پنجاه سالگی" پخش شده و به سه اثر برگزیده جوایز شایسته  ای تعلق خواهد گرفت. 

بزرگداشت پنجاه سال آموزش آکادمیک سینما و تأتر

دانشکده سینما و تاتر در آستانه پنجاه سالگی قرار گرفت . 
این دانشکده که خود بخشی از دانشگاه هنر می‌باشد، پیش از انقلاب دانشکده هنرهای دراماتیک نام داشته‌است که تأسیس اولیه آن در سال ۱۳۴۳ و توسط دکتر مهدی فروغ صورت گرفته است. بعد از انقلاب اسلامی دانشکده هنرهای دراماتیک به همراه چند دانشکده که قبل از انقلاب زیر مجموعه وزارت فرهنگ و هنر بودند -از جمله دانشکده هنرهای تجسمی- تشکیل مجتمع دانشگاهی هنر را دادند که چند سال بعد این مجتمع به دانشگاه هنر تغییر نام داد.
از همین رو اهالی دانشگاه هنر قصد دارند تا به مناسبت پنجاه سالگی این دانشکده ، گردهم آیی و جشنی بزرگ با حضور جمع کثیری از فارغ التحصیلان این دانشکده که بخش عمده ای از بدنه ی سینما ، تاتر و انیمیشن کشور را تشکیل می دهند ، بر پا کنند .
همچنین بزرگداشتهایی برای برخی فارغ التحصیلان مطرح قدیمی این دانشکده برنامه ریزی شده است . 
اخبار و اطلاعات پیرامون این بزرگترین گردهم آیی فارغ التحصیلان آکادمیک سینما و تاتر و انیمیشن ایران در روزهای آتی منتشر خواهد شد .

گزارشی از نشست های تخصصی ستاد برگزاری جشن پنجاه­ سالگی دانشکده سینما و تأتر

به گزارش روابط عمومی و به نقل از سرکار خانم میزبان مسئول دبیرخانه جشن پنجاه ­سالگی دانشکده سینما و تأتر، تاکنون ده نشست تخصصی توسط شورای سیاستگذاری جشن و با حضور جناب آقای دکتراکرمی رئیس دانشگاه، جناب آقای دکتر حسنایی دبیر جشن، جناب آقای دکتر عادل مدیر اجرایی جشن و سایر اعضاء برگزار شده است.
بنابراین گزارش در این مجموعه نشست ها، علاوه بر تعیین زمان، مکان و تاریخ برگزاری جشن و ابلاغ وظایف مسئولان کمیته­ ها، در خصوص تشکیل کمیته­ های تخصصی، برنامه ریزی، پیش­ بینی­ و آماده ­سازی، برگزاری فراخوان داخلی در دانشگاه به منظور طراحی پوستر و پویانمایی و تهیه کتاب و فیلم مستند و تهیه تندیس یادبود جشن، انتخاب عناصر تبلیغاتی و اجرایی، تهیه کنداکتور و چگونگی برگزاری نمایشگاه ویژه و غرفه ­های جانبی و...، بررسی های لازم صورت گرفته و تصمیماتی اتخاذ شده است. 
این گزارش همچنین می افزاید: نتایج تصمیمات اتخاذ شده بزودی در نشست خبری ویژه ای، با حضور ریاست دانشگاه و دبیر و مدیر شورای سیاست گزاری اعلام و از پوستر جشن رونمایی خواهد شد که زمان آن متعاقباً در سایت دانشگاه اطلاع رسانی می گردد.
لازم به یادآوری است نشست های تخصصی شورای سیاست گزاری روزهای شنبه تا زمان اختتامیه جشن، در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار و گزارش هفتگی آن در سایت اطلاع رسانی دانشگاه درج خواهد شد.
شایان ذکر است جشن ویژه پنجاه ­سالگی دانشکده سینما و تأتر در اسفندماه ۱۳۹۳ برگزار می شود.
نشست رسانه‌ای جشن ۵۰ سالگی دانشکده سینماوتئاتر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد
نشست رسانه‌ای جشن ۵۰ سالگی دانشکده سینماتئاتر با حضور دکتر غلامرضا اکرمی رئیس دانشگاه هنر، دکتر محمدرضا حسنایی دبیر جشن و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر منوچهر معظمی معاون پشتیبانی دانشگاه، مسعود سفلایی مدیر روابط عمومی دانشگاه و رضا مهدی زاده کارگردان هنری جشن در روز شنبه 25بهمن ماه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی در این نشست غلامرضا اکرمی رئیس دانشگاه هنر با بیان اینکه دانشگاه هنر بزرگترین و جامع‌ترین دانشگاه هنری کشور است، یادآور شد: با این اهمیت، انتظار ما و هنرمندان این است که توجه بیشتری به دانشگاه هنر و رشته‌های هنری شود. ما برای فرهنگ خودمان اهمیت لازم را قائل نشده ایم و این در حالی است که سابقه فرهنگی طولانی داریم و می‌توانیم در عرصه بین‌المللی در حوزه فرهنگ و هنر حرفی برای گفتن داشته باشیم. 
بنابراین گزارش در ادامه این نشست دکتر محمدرضا حسنایی دبیر و رضا مهدی زاده کارگردان هنری جشن به ارائه جزئیاتی از برنامه های مختلف جشن پرداختند و پرسش های نمایندگان رسانه ها توسط مسئولان دانشگاه پاسخ داده شد.
شایان ذکر است در این نشست مطبوعاتی نمایندگانی از خبرگزاری ها و رسانه هایی همچون ایسنا، مهر، ایرنا، دانشجو، ایران تئاتر، تئاتر نیوز، پرس آنلاین، هنرآنلاین، پویا نیوز، گفتمان نیوز ونشریات و روزنامه هایی چون جمهوری اسلامی، شرق، آفرینش، چلچراغ و... حضور داشتند.
جشن ۵۰ سالگی دانشکده سینماوتئا‌تر دانشگاه هنر با حضور هنرمندان، دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه هنر برگزار شد
(مراسم اختتامیه جشن)
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر، جشن ۵۰ سالگی دانشکده سینماوتئا‌تر شامگاه چهارشنبه ششم اسفندماه، با حضور جمع زیادی از هنرمندان که بیشتر آنان فارغ‌التحصیلان دانشگاه هنر بودند، در تالار ایوان شمس برگزار شد. 
در این مراسم، دکتر غلامرضا اکرمی رئیس دانشگاه هنر با خوش‌آمدگویی به فارغ‌التحصیلان و دانشجویان گفت: «دانشکده هنرهای دراماتیک، منزل‌گاه اساتید و پیش‌گامان هنر ایران بوده و هست و توانسته فضای آفرینش هنری کشور را دگرگون کند.» 
ایشان اظهار کرد: «امید است در ۵۰ سالگی دانشکده سینما تئا‌تر به دلیل استقرار دانشگاه هنر در مجموعه پردیس باغ ملی، فضای لازم برای توسعه کمی و کیفی این مرکز آموزشی ایجاد شود. به امید روزی که هنر و هنرمند جایگاه اصلی خود را بیابند و بر تارک این سرزمین بدرخشند.» 
همچنین، دکتر محمدرضا حسنایی دبیر جشن و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر در سخنانی ضمن اعلام افتخار به همه کسانی که برای این دانشگاه افتخار آفریدند، حضور هنرمندان و دانش آموختگان دانشکده سینماوتئاتر را گرامی داشت.
در ادامه  برنامه‌های مختلفی به اجرا گذاشته شد که از آن جمله اجرای سرود دانشگاه هنر توسط دانشجویان دانشکده موسیقی بود. شعر این سرود توسط فرهاد توحیدی نوشته شده است و آهنگسازی آن را حمیدرضا دیبازر عضو هیأت علمی و رئیس دانشکده موسیقی دانشگاه هنر برعهده داشت.
قرائت پیام دکتر فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری توسط دکتر میرزایی و سخنرانی دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی هنری وزارت علوم بخش بعدی مراسم بود. 
در ادامه مراسم از کتاب ۵۰ سالگی دانشکده سینما و تئا‌تر، رونمایی شد. در آئین رونمایی این کتاب، شیرین بزرگمهر، یکی از مولفین کتاب به نمایندگی از سوی دیگر نویسندگان(دکتر دهقانپور و خانم فاطمه شکیب)، توضیحاتی را در باره مراحل شکل‌گیری این کتاب بیان و عنوان کرد: «این کتاب ثمره عشق مولفین آن است. فرصتی برای ارائه تاریخچه آموزش سینما و تئا‌تر در ایران و ارائه بیوگرافی از فارغ التحصیلان این دانشکده.» 
در بخش دیگری از مراسم، گیتی خامنه(دانش آموخته دانشکده سینماوتئاتر) و شهرام زرگر(عضو هیأت علمی دانشکده سینماوتئاتر) که اجرای مراسم را نیز بر عهدا داشتند، با پخش نقاشی‌های بچه‌های دیروز، با خواندن اسامی تعدادی از فارغ التحصیلان و هم کلاسی‌هایشان به بیان خاطراتی از آن دوران به صورت طنز پرداختند. 
همچنین در این مراسم از 50 فارغ التحصیل موفق دانشکده سینما و تئا‌تر چون خسرو حکیم رابط، اکبر عالمی، لاله تقیان، کمال تبریزی، نصرالله قادری، آزیتا حاجیان، پریوش نظریه، مسعود رایگان، رویا تیموریان، افسر اسدی، مجتبی راعی، فریبا رئیسی، مسعود فروتن، کامبوزیا پرتوی، خسرو خورشیدی، همایون اسعدیان، علی لقمانی، نازنین مفخم، مسعود فروتن، هوشنگ گلمکانی، جمال شورجه، سعید بشیری، رخشان بنی‌اعتماد، رامین حیدری، محمد کاسبی و... با اهدای لوح قدردانی شد. 
مسعود رایگان دیگر فارغ‌التحصیل دانشکده سینما تئا‌تر با اظهار خرسندی از حضور در این مراسم، اظهار کرد: «ازهنرمندان بزرگی یاد می‌کنم که در میان ما نیستند، افرادی مانند رکن‌الدین خسروی که اکنون در انگلستان زندگی می‌کنند، نصرت‌الله کریمی، حسین پرورش، زنده‌یاد حمید سمندریان و علی حاتمی. امیدوارم نام اصلی دانشکده که هنرهای دراماتیک بود به دانشکده سینما تئا‌تر بازگردانده شود.» 
 پرفورمنس و  پخش فیلم مستندی از دانشکده سینماوتئا‌تر در پایان مراسم اجرا شد و عکسی به یادگار توسط هنرمندان گرفته شد.
 

( ۱ )