حضور انیمیشن های کوتاه ایرانی در پنجمین جشنواره انیمیشن سکه طلایی صربستان

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۳ کد : ۱۰۱۸ رویدادها
تعداد بازدید:۱۳۱۰
حضور انیمیشن های کوتاه ایرانی در پنجمین جشنواره انیمیشن سکه طلایی صربستان

 

انیمیشن های «از برای آزادی» و « مُدلْ مَست» به کارگردانی احمد خوش نیت، دانشجوی مقطع ارشد رشته انیمیشن دانشگاه هنر، در بخش دانشجویی پنجمین دوره ی جشنواره ی بین المللی انیمیشن Constantine’s Gold Coin کشور صربستان انتخاب شده و به نمایش در می آیند.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر این دو انیمیشن به همراه ۷ انیمیشن دیگر کوتاه ایرانی از بین آثار ۶۵ کشور جهان در پنجمین جشنواره انیمیشن سکه طلایی کنستانتین حضور دارند.
 
بنابراین گزارش انیمیشن‌های کوتاه «هیچکس» به کارگردانی الهام طرقی، «در تیررس» به کارگردانی مرضیه خیرخواه، «داش آکل» به کارگردانی هاجر مهرانی، «از برای آزادی» و «مدل مست» به کارگردانی احمد خوش نیت، «ایکی» به کارگردانی پرستو کاردگر، «دریاچه قو» به کارگردانی سعید میاهی و حمید جمالی، «داگی» به کارگردانی حمید برزویی و «همبازی فیل» به کارگردانی بابک نظری به بخش مسابقه پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن «سکه طلایی کنستانتین» صربستان راه یافته اند. 
 
این انیمیشن‌های ایرانی در این دوره از جشنواره با آثاری از فرانسه، اسپانیا، امریکا، روسیه، لهستان، صربستان، آلمان، هلندو... به رقابت خواهند پرداخت. 
 
این جشنواره هرساله با هدف ترویج خلاقیت فرهنگی کودکان و نوجوانان آثار انیمیشن را در بخش‌های ده سال، تا چهارده سال، تا هجده سال و بزرگ‌سالان را به نمایش می‌گذارد و در کنار اکران آثار کارگاه‌های آموزشی متعددی نیز برگزار می‌کند.
پنجمین جشنواره انیمیشن سکه طلایی کنستانتین از تاریخ ۲۵ تا ۲۹ جولای ۲۰۱۷ در شهر Niš کشور صربستان برگزار می شود.