مراسم تقدیر از استاد مریم کشکولی نیا در دانشکده سینما و تئاتر

۲۴ تیر ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۳ کد : ۱۱۱۸ رویدادها
تعداد بازدید:۱۸۰۰
مراسم تقدیر از استاد مریم کشکولی نیا در دانشکده سینما و تئاتر

 مریم کشکولی نیا از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد انیمیشن دانشکده سینما و تئاتر که در حال حاضر در گروه انیمیشن دانشگاه سوره و دانشکده هنرهای زیبا به عنوان مدرس فعالیت دارد در سال جاری به دعوت قدیمی ترین و معتبرترین جشنواره بین المللی انیمیشن (جشنواره انسی) در ترکیب هیات داوران این جشنواره قرار گرفت.
به همت گروه انیمیشن دانشکده سینماوتئاتر دانشگاه هنر، روز یکشنبه 11تیرماه ساعت 16، مراسم تقدیر از استاد مریم کشکولی نیا با حضور جمعی از استادان و دانشجویان رشته انیمیشن در سالن شهید فلاحت پور برگزار شد.
در این مراسم، کلیپی از فعالیت های علمی و هنری ایشان با اجرای امیرسحرخیز و همکاری استاد علیرضا گلپایگانی به تماشای حضار درآمد. همچنین، کشکولی نیا به ارایه مشاهدات و تجارب خود در داوری جشنواره "انسی(ANNECY)" پرداخت.
استاد کشکولی نیا به خاطر آثار زیبا و بدیع اش در انیمیشن تجربی و زیر دوربین (رنگ و روغن /ماسه زیر دوربین) در بسیاری از جشنواره های معتبر جهانی مورد تقدیر قرار گرفته است، وی  با نخستین اثر خود تحت عنوان «در خانه ما» که برای پروژه پایان نامه کارشناسی ارشد خویش ساخته بود به شهرت ملی و بین-المللی دست یافت. دومین اثر وی، انیمیشن «تونل» که با تکینک ماسه زیر دوربین به بازسازی تجربه دردناک روزمره مردم غزه درانتقال مواد غذایی به داخل منطقه محصور می پردازد، جزو بهترین آثار تحسین شده در جشنواره های داخلی و بین المللی می باشد، که جوایز متعددی را از آن خود کرده است.
این مراسم با کمک دوستان، همکاران و دانشجویان این استاد انیمیشن، در اقدامی خودجوش در بازگشت ایشان از جشنواره انسی، با هدف پاسداشت زحمات این هنرمند بزرگ و تأثیرگذار در جامعه انیمیشن ایران برگزار شد.
امور اجرایی این برنامه را دوستان و همکاران ایشان الهه فرنیا، مونا عبدالله شاهی و امیرسحرخیز به عهده داشتند.

در پایان، این برنامه با گفتگو و پرسش و پاسخ خاتمه یافت.


( ۳ )