نگارخانه دانشگاه هنر گشایش یافت

۰۱ مهر ۱۳۹۶ | ۲۲:۱۹ کد : ۱۱۹۱ رویدادها
تعداد بازدید:۲۴۱۱
نگارخانه دانشگاه هنر گشایش یافت

با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی و با همکاری انجمن علمی طراحی گرافیک دانشگاه، نگارخانه دانشگاه هنر با نمایش آثار تصویرسازی دانشجویان گشایش یافت.  

در آیین گشایش نگارخانه که در روز چهارشنبه 29 شهریور سال جاری برگزار شد، دکتر اکرمی رئیس دانشگاه هنر با اشاره به نیاز رشته های هنری برای عرضه و ارتباط با مخاطب افزود: خوشبختانه با وجود نگارخانه فضایی برای تعامل هنرمندان اعم از دانشجویان و استادان فراهم شده است. هر نمایشگاهی بیانگر افکار و اندیشه های هنرمندانی است که آثارشان ارائه شده است. در واقع هنرمند از طریق آثارش با جامعه ارتباط برقرار می کند و با ابزار خودش با مخاطب گفت و گو می کند. بر همین اساس هم هر کسی از نگاه خود می تواند با هنر ارتباط برقرار کند. دکتر اکرمی در پایان ضمن تبریک مجدد به استادان و دانشجویان شرکت کننده در مراسم، اظهار امیدواری کرد این نمایشگاه زمینه ای برای پیشرفت و رشد دانشجویان در تخصص های حرفه ای شان باشد.

در ادامه مهندس محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌سازمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان استادان و دانشجویان دانشگاه هنر گفت: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تمام تلاشمان این است که به نسل جدید بگوییم کشور بدون تلاش و توان آنها اصلاح نخواهد شد. اگرنگاهمان برای کوتاه مدت باشد قطعاً اصلاح محقق نخواهد شد. شاید نسل هایی باید از خود بگذرند تا این کشور شکوفا شود. لذا توصیه دوستانه ام به شما این است که به دنبال نتیجه زودرس نباشیم و همه مان سعی کنیم اثر مثبتی در این روند داشته باشیم. ایشان در بخش دیگری از سخنانش افزود: حدود 25 درصد از مشاغل، درآمد و ایجاد ثروت در دنیا در حوزه صنایع خلاق است و بخشی از این مسئولیت بر دوش شما دانشجویان هنر است. خلاقیت صفتی است که شما هنرمندان از خداوند بزرگ دارید. پس، از توانمندی های خود که یکی از پایه هایش در حوزه فرهنگ و هنر شکل گرفته به خوبی استفاده کنید و به جنبه های اقتصادی هنر خود نیز توجه کنید. زیرا هنر بدون اقتصاد، مستقل و ماندگار نخواهد بود.

سپس دکتر مریم کهوند مدیر گروه ارتباط تصویری دانشگاه هنر نگارخانه را قلب تپنده دانشگاه های هنری خواند و گفت: استادان زحمت می کشند که دانشجوها به تولید هنری برسند و اگر مکانی برای عرضه و ارائه آثارشان نداشته باشند از زحمات خود نتیجه ای نمی گیرند. ایشان همچنین افزود: هرچند نگارخانه دانشگاه در دوره هایی حضور فعال داشته ولی اینکه امروز دوباره روح تازه ای در کالبد آن دمیده شد باعث بسی خرسندی و امیدواری است. من از معاونت فرهنگی سپاسگزارم که در این مدت پشتیبان دانشجویان بوده اند و امید تازه ای را ایجاد کرده اند. همه این فعالیت ها برای این است که دانشجویان بتوانند از پتانسیل ها بهترین استفاده را بکنند.

ایشان در پایان رشته ارتباط تصویری را یکی از مهمترین رشته های هنری دانست که کمی مهجور واقع شده است. رشته ای که ظرفیت های زیادی در حوزه های میان رشته ای، بازیهای رایانه ای و انیمیشن تا حوزه های بهداشت و سلامت و اطلاع رسانی و تبلیغات داراست و جا دارد به آن بیشتر اهمیت داده شود. 

نگارخانه دانشگاه هنر در چهارراه ولیعصر(عج)، کوچه بالاور واقع است.