پیام ریاست دانشگاه هنر به مناسبت آغاز سال تحصیلی

۰۳ مهر ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۴ کد : ۱۱۹۸ رویدادها
تعداد بازدید:۹۶۶
پیام ریاست دانشگاه هنر به مناسبت آغاز سال تحصیلی

به نام خداوند یکتا

خانواده ارجمند دانشگاه هنر

استادان فرهیخته، کارکنان گرامی، دانشجویان عزیز

با سلام و آرزوی بهروزی

خداوند بزرگ را شکرگزاریم که یک سال دیگر به ما نعمت حیات عطا فرمود تا یک بار دیگر امر مقدس آموزش را آغاز کنیم. بدین مناسبت آغاز سال تحصیلی 97-1396 را به شما خانواده معزز دانشگاه هنر تبریک و تهنیت عرض می کنم. امیدوارم تقارن این آغاز با آغاز سال قمری و ماه محرم الحرام، ماه پیروزی خون بر شمشیر، موجب برکات برای دانشگاه هنر و ثمرات برای درخت آموزش و تزکیه نفس برای مربیان و متربیان هنر و سرلوحه آزاد اندیشی و آزادگی، اخلاق مداری و از خود گذشتگی برای همه ما باشد. همچنین سالگرد هفته دفاع مقدس و یاد شهدای جنگ تحمیلی را گرامی می داریم. 

یقین دارم که استادان گرانقدر، همچون سال های گذشته، مساعی خویش را مصروف تعلیم و تربیت هنرجویان جوان و جویای نام خواهند کرد و هنر، علم، تجربه، خرد، خیرخواهی و عدالت خود را در طبق اخلاص آموزش مبارک و میمون هنر خواهند گذاشت، تا نونهالان هنرجو را به بار بنشانند. همچنین رجای واثق دارم که کارکنان شریف، زحمت کش و ایثارگر دانشگاه هنر، با مهربانی در خدمت رسانی به امر مقدس آموزش از هیچ کوششی دریغ نخواهند داشت.

دانشجویان عزیز، به خصوص آنهایی که از امسال عضو این خانواده شده اند، باید بدانند که پا به عرصه ای گذاشته اند که عرصه ی خلاقیت، آفرینش و شکوفایی فکر و توانایی و تبحر دست و ذهن است، و این همه، کاری خدایی است. زیرا تنها خالق و خلاق، خدای باریتعالی است. لذا برای اینکه جا پای خداوند بگذارید، باید کاری خدایی کنید و این مهم ممکن نیست الا به اینکه؛ در همه ی کارها و اندیشه های خود، خدا را مد نظر داشته باشید. زیرا راه شیرین خلاقیت هنر، بس لغزنده و پر مخاطره است! چرا که هر گلستانی، خار و خاشاکی دارد و در کنار هر گل زیبایی، علف هرزی هم می روید. مراقبت، احتیاط، هوشیاری، آگاهی، سازندگی، پشتکار، جرئت و شهامت می خواهد و در عین حال دوری جستن از ناپاکی ها، پلیدی ها و پلشتی ها را می طلبد تا انسان در این راه لغزنده، خود را حفظ کند، بسازد و سربلند و مفتخر به سر منزل مقصود برسد. در آن صورت آوازه ی او در پهنای زمین که هیچ، بلکه به عرش خواهد رسید. در این سفر اعتلایی؛ دانشجوی هنر علاوه بر تلاش برای رشد استعداد و تبحر خود در هنر مورد علاقه اش، لازم است خود را به شناخت هستی مجهز کند. شناخت هستی جز با آگاهی از علوم دینی، علوم فرهنگی، علوم اجتماعی، تاریخ، به ویژه کیهان شناسی و مردم شناسی میسر نیست! چه راه سختی است این راه هنر! اما اگر به مقصد برسد، ماندگار و شیرینی آن وصف ناپذیر است! آرزو دارم که شما سربازان غیور هنر و فرهنگ ایران زمین نستوه، سرداران پیروز و افتخار آفرین فرهنگ و هنر آینده ایران اسلامی باشید.

اما ضروری است بدانیم که؛ اکنون در شرف یکصد سالگی دانشگاه هنر هستیم. در یک قرنی که گذشت، فرهنگ، هنر و به ویژه آموزش هنر، فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته است. نطفه آموزش هنر در دارالفنون بسته شد، با هنرستان موسیقی متولد شد و با برادران و خواهران هنری خود بالغ شد تا با شکوفایی انقلاب اسلامی ایران، شکوفا شود و تشکیل خانواده دانشگاه هنر را به منصه ظهور برساند. این بلوغ و تکامل آموزش هنر، به صورت آکادمیک و در سطح آموزش عالی کشور را در آغاز یک صدمین سالگرد تولد آن، گرامی می داریم و ارج می نهیم.

                                                  سرافراز و سربلند و پر آوازه باد هنر و فرهنگ ایران

                                                                         غلامرضا اکرمی

                                                                       رئیس دانشگاه هنر