دعوت کوروش گلناری از هنرمندان برای بازدید از دوسالانه ملی مجسمه‌سازی

۰۴ مهر ۱۳۹۶ | ۲۱:۲۱ کد : ۱۲۰۳ رویدادها
تعداد بازدید:۱۶۰۴
دعوت کوروش گلناری از هنرمندان برای بازدید از دوسالانه ملی مجسمه‌سازی

هفتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی معاصر تهران به دبیری کوروش گلناری از اعضای هیئت علمی دانشگاه هنر و با مشارکت چند تن از دانشجویان هنرهای تجسمی دانشگاه هنر از ۱۴ شهریورماه تا ۳۰ مهرماه ۱۳۹۶ در موزه هنرهای معاصر تهران در حال برگزاری است.
کوروش گلناری دبیر این دوسالانه در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه هنر ضمن دعوت عام از همه هنرمندان بویژه استادان و مسئولان دانشگاه هنر برای بازدید از دوسالانه، در خصوص برگزاری این دوسالانه گفت: در این دوسالانه با هنرمندانی روبرو می شوید که برای اثر خود مبنای نظری و پژوهشی دارند و بر اساس آن کار خود را ترسیم کرده اند. این ویژگی در بی ینال های گذشته کمتر دیده شده بود. در واقع در این بی ینال آن دسته از هنرمندانی که کار پژوهش هنرمندانه را هم سرلوحه کار خود قرار داده اند حضور موثر دارند و این موضوع، دوسالانه هفتم را از دوره های دیگر آن متمایز می کند.

ایشان همچنین در خصوص شیوه انتخاب آثار شرکت کننده در بی ینال افزود: در نشست های بسیار طولانی با اعضای شورای سیاستگذاری تصمیم بر آن شد که تیم انتخاب آثار، وجود رویکردهای امروزی و معاصر در آثار را به عنوان مهمترین مسئله مد نظر قرار دهد به گونه ای که آثار با تعریف های تازه از مجسمه سازی مطابقت داشته باشند. از همان ابتدا هم می دانستیم که با این رویکرد ممکن است ریزش زیادی داشته باشیم. اعتقاد داریم که هیچ کاری کامل نیست اما با دقت بسیار سعی کرده ایم بهترین کاری که می توانستیم را انجام بدهیم.

گلناری همچنین در خصوص مشکلات و موانع پیش روی دوسالانه اظهار داشت: مشکلی که در انتخاب آثار وجود داشت کامل نبودن کارها قبل از برگزاری دوسالانه بود. تیم انتخاب ناچار بودند از روی عکسی از یک ماکت نیمه کاره، اثری را قضاوت کنند. در واقع با آثار تمام شده ای روبرو نبودیم و گاهی باید حدس میزدیم که کار پایانی خوب هست یا خیر. بخش دیگر هم به امکانات محدود موزه هنرهای معاصر برمی گردد که امیدواریم در دوسالانه های بعدی اشکالات کار برطرف و بتوانیم دوسالانه بهتری با تعداد آثار بیشتری برگزار کنیم.

در ادامه گزارش تصویری از این دوسالانه از نظرتان می گذرد.