جشن آغاز سال تحصیلی و استقبال از دانشجویان ورودی جدید

۰۴ مهر ۱۳۹۴ | ۱۹:۲۲ کد : ۱۲۱ رویدادها
تعداد بازدید:۱۶۵۴
جشن آغاز سال تحصیلی و استقبال از دانشجویان ورودی جدید

به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر جشن آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۴ دانشگاه هنر ومراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید، با حضور مسئولان و مدیران دانشگاه هنر در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی تهران صبح روز چهارشنبه یکم مهرماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر، دکتر غلامرضا اکرمی رئیس دانشگاه هنر در این جشن ضمن خوشامد گویی به دانشجویان و تبریک به مناسبت انتخاب رشته هنر گفت: امیدوارم رشته خود را با اراده انتخاب کرده باشید، استعداد خود را به خوبی بشناسید و آنرا پرورش دهید و در این عرصه همواره موفق باشید. هنر پایه و اساس فرهنگ و در وجود همه انسانها نهفته است و فقط باید آنرا کشف کرد و شناخت. هنر مقدس است و شما این افتخار بزرگ را دارید که سربازان فرهنگی این جامعه و کشور هستید که باید از عرصه فرهنگ، حمایت کنید و آنرا بسازید و سازنده باشید.

ایشان با اشاره به اینکه اولین هنرمند هستی خداوند است، آموختن هنر را کاری سخت دانست چون خلاقانه است و با احساسات و عشق و روان آدمی سروکار دارد و افزود: دانشگاه هنر خانه دوم شماست و هنر و رفتار و منش شما اعتبار این خانه است. مسئولیت سنگینی برعهده دارید؛ زیرا اثرگذارید و سرنوشت یک جامعه در دستان شماست. پس دانشگاه را پاک نگه دارید، از آن مراقبت کنید و از آن بهره ببرید.

دکتر اکرمی همچنین در ادامه با اشاره به موانع و مشکلات پیش رو افزود: فراروی این حرکتی که آغاز کرده اید موانعی هم هست و دانشگاه با مشکلات و کمبودهایی مواجه است؛ اما امیدواریم با بیداری و همیاری و هماهنگی همه دانشجویان، موانع را از پیش رو برداریم. البته دانشگاه آهنگ رو به جلویی دارد و امیدوارم تا چند سال آینده مشکلات کمتر شود و وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

در ادامه دکتر سید محسن هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر نیز ضمن خیرمقدم به یکایک دانشجویان جدید با اشاره به مقام و منزلت دانشجو گفت: دانشجوی هنر آرمانخواه است و خود را درباره آینده مسئول می داند و این آرمان خواهی، بسیار ستوده و مغتنم است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصوبه شورای دانشگاه مبنی بر به کارگیری ۴۰۰ دانشجو به عنوان نیروی کار دانشجویی افزود: تحصیلات دانشگاهی بایست منجر به اشتغال شود و نباید از آن غفلت شود؛ مقدس ترین واژه در دانشگاه هنر "کار" است؛ پس فرصت ها را غنیمت بدانیم و از هم اکنون به این اندیشه باشیم. منتظر نباشیم تا پس از فارغ التحصیلی، علم را از مرحله اندیشه به مرحله عمل درآوریم. این اتفاق وقتی می افتد که شما در کانونها و تشکل ها و انجمن های علمی و دانشجویی فعال باشید.

ایشان همچنین با اشاره به اینکه ماه مهر در فرهنگ ما، ماه شکرگزاری و به همراه نوروز از جشنهای بزرگ و آیینی و دینی بوده اند، ابراز امیدواری کرد دانشجویان بتوانند بهترین بهره را از دوران تحصیل خود ببرند.

دکتر هاشمی شعار اصلی معاونت فرهنگی دانشگاه در سال تحصیلی جدید را مبارزه با مفاسد اخلاقی عنوان کرد و افزود: بزرگترین مفسده اخلاقی دروغ و ریاست. در برابر دروغ و ریا قد علم کنیم و با این کار زمینه اصلی رشد فرهنگ و هنر را فراهم نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین دوست پرور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر نیز در سخنانی ضمن خوشامدگویی به دانشجویان جدید و تبریک عید قربان و هفته گرامیداشت نام و یاد دفاع مقدس، درحدیثی که از رسول خدا(ص) نقل کردند، گفتند: خداوند چهار چیز را به هم گره زده است: اول اینکه برکت و انباشت علم در گرامیداشت مقام استاد است. دوم، بقای ایمان در بزرگ شماردن خداوند است. دیگر اینکه لذت زندگی در نیکی به پدر و مادراست؛ و سرانجام اینکه رهایی از آتش جهنم در مردم داری است.

 شایان ذکر است جشن مذکور شامل بخش های متنوعی همچون اجرای سرود دانشگاه هنر به رهبری استاد دیبازر(رئیس و عضو هیأت علمی دانشکده موسیقی دانشگاه هنر)، پخش کلیپ تصویری به مناسبت هفته دفاع مقدس، نمایش، موسیقی، گزارش مرکز مشاوره، بهداشت و درمان، پخش فیلم، معرفی برنامه های آینده معاونت فرهنگی و اجتماعی، معرفی دانشکده ها و گروههای آموزشی و تقدیر از دانشجویان مقام آور دانشگاه بود.

 بنابراین گزارش در این جشن، از دانشجویانی که در رشته های مختلف برای دانشگاه افتخار آفریده بودند، به شرح زیر تقدیر شد:

  •          بهزاد آزادی خزاعی دانشجوی  کارشناسی سینما که فیلم کوتاه کشتارگاه ایشان به سین فنداسیون کن فرانسه راه یافته است.
  •          مهدی ستاریان  کارشناسی صنایع دستی رتبه یک رشته تذهیب جشنواره ملی قران و عترت در سطح وزارت علوم
  •          رقیه باوفا کارشناسی ارشد تصویر سازی رتبه یک طراحی پوستر در سی امین جشنواره ملی قران و عترت در سطح وزارت علوم
  •          نسرین باوفا کارشناسی ارشد ارتباط تصویری رتبه ٣ طراحی پوستر در سی امین جشنواره ملی قران و عترت در سطح وزارت علوم
  •          مریم دارایی کارشناسی فرش رتبه دوم جشنواره سراسری طرح نقشه فرش دستباف ایران
  •          علی باقری کارشناسی طراحی صنعتی رتبه ٣ المپیاد علمی دانشجویی کشوری طراحی صنعتی
  •          نازنین سرانجام پور کارشناسی طراحی صنعتی رتبه ٧ المپیاد علمی دانشجویی کشوری طراحی صنعتی
  •          سعدیه کردپور کارشناسی ارشد پژوهش هنر رتبه ٣ چهاردهمین جشنواره پایان نامه های قرآنی دانشجویان
  •          حمیده مومن زاده کارشناسی ارشد پژوهش هنر رتبه ممتاز جشنواره  اولین سالانه ملی نقاشی اصفهان
  •          هاله حاج یاسینی دانشجوی دکتری معماری کتابخوانترین دانشجوی دکتری با گزارش رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه
  •          عطا الله محمدی دانشجوی کارشناسی گرافیک ‏ کتابخوانترین  دانشجو با گزارش رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه

 

گزارش کامل جشن را در شماره آتی خبرنامه بخوانید.

 

 

 

 

 

 

 

 


( ۱ )