پرسش درباره روز دانشجو

۰۸ آذر ۱۳۹۶ | ۰۸:۱۴ کد : ۱۳۵۷ رویدادها
تعداد بازدید:۱۲۷۲

 

روحانی: 16 آذر در دولت یازدهم زنده شد، در همه دانشگاه های بزرگ مراسم برگزار می شود و شخصیت ها از جناح های مختلف سخنرانی می کنند و دانشجوها نظرات خود را بیان می کنند.

به وزیر علوم تاکید کردم؛ دانشجوی ما باید پایان دانشگاه دارای یک مهارت باشد و قبل از اینکه به فکر این باشد که پس از دانشگاه چه شغلی انتخاب کنم، خودش کارآفرین و در صحنه باشد. مهارت آموزی برای دانشجویان ما بسیار مهم است، علاوه بر آن باید فضای باز در اختیار دانشگاه بگذاریم، نمی توان دانشگاه را در افکار یا سیاست هایی محصور کرد. دانشجویان هم باید وارد بحث های اجتماعی و سیاسی شوند و نظرات خود را بگویند و هم آزادی عمل آنها  بیشتر شود.

دانشگاه نیازهایی همچون تحول ونوسازی در آزمایشگاه ها، کتابخانه ها و وسایل کمک آموزشی دارد که در بودجه امسال پیش بینی می کنیم.

در زمینه گزارش صد روزه بحثهای مختلفی بود که فرصت نشد باز کنم در بخش انرژی، کشاورزی، حمل و نقل، مسکن و بافت های فرسوده که طرح های خوبی برای سراسر کشور طراحی کردم. با حضور خودم 3-4 جلسه برای بافت های فرسوده در این صد روزه تشکیل دادیم و همکاری خوبی با شهرداری داشتیم. همکاری با شهرداری در دولت دوازدهم نسبت به قبل بهتر است.

در زمینه کشاورزی نیز تحولات خوبی داشتیم هم گندم کشاورزان را خریداری کردیم و هم پول آن را پرداخت کردیم که کار بسیار سنگینی است.

از همه وزرا و معاونان می خواهم برنامه صد روزه ای که انجام دادند و برنامه های سال جاری و چهار سال را توضیح دهند.