دیدار و نشست صمیمانه معاون وزیر علوم، تحقیقات و هنرهای آلمان با مسئولان و دانشجویان دانشگاه هنر

۰۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۶ کد : ۱۳۶۰ رویدادها
تعداد بازدید:۱۹۸۷

"پترا اولشووسکی" معاون وزیر علوم، تحقیقات و هنرهای ایالت بادن وورتمبرگ آلمان در رأس هیاتی متشکل از هنرمندان و استادان دانشگاه اشتوتگارت، سه شنبه هفتم آذر جاری از دانشگاه هنر بازدید و در نشستی صمیمانه با مسئولان دانشگاه هنر شرکت کرد. در این بازدید دکتر فرنس اشتوکل مدیر موسسه تبادلات آکادمیک آلمان در تهران(DAAD) همچنین دکتر اکرمی رئیس دانشگاه هنر، جمعی از استادان و مدیران دانشگاه از جمله دکتر پویان آزاده مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی و افشین جعفری خواه مدیر روابط عمومی دانشگاه حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر هیأت اعزامی از کشور آلمان از کارگاههای نقاشی و مجسمه سازی دانشکده هنرهای تجسمی، آتلیه های دانشکده معماری و شهرسازی، آزمایشگاه دانشکده حفاظت و مرمت و همچنین ساختمانهای تاریخی دانشگاه هنر بازدید کردند و از نزدیک در جریان فعالیت های علمی و هنری دانشجویان و استادان دانشگاه هنر قرار گرفتند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و هنرهای ایالت بادن وورتمبرگ در جریان این بازدید صحن و فضای دانشگاه هنر را دارای  طراحی و هنر  اصیل و زیبا دانست و از پویایی علمی و هنری دانشجویان این دانشگاه تمجید کرد. ایشان همچنین دانشگاه هنر اشتوتگارت را دارای قدمتی طولانی در آموزش هنر با تعداد 900 دانشجو در مقاطع تحصیلی، لیسانس، ارشد  و دکتری در انواع رشته های هنری توصیف کرد.

ریاست دانشگاه هنر نیز هدف از دعوت و سفر معاون وزیر ایالت بادن وورتن برگ آلمان و هیات همراه  به کشور ایران را  توسعه روابط بین الملل بین دانشگاه های هنر آلمان و دانشگاه هنر ایران دانست و اظهار امیدواری کرد این روابط دوستانه ادامه پیدا کند و فعالیت های مشترک خوبی در زمینه های هنری و فرهنگی صورت گیرد.

بنابراین گزارش دکتر اکرمی در نشست صمیمانه که پس از بازدید در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به مهمانان آلمانی با اشاره به همکاری های خوب علمی و فرهنگی با کشور آلمان گفت: امیدوارم بازدید امروز منجر به ارتباطات صمیمانه تر و بیشتری بین دانشگاه هنر و دانشگاههای هنری آلمان شود. در این دوره چند بار به آلمان سفر داشتم و با دانشگاههای آلمان گفت و گوهایی برقرار شده و تفاهم نامه هایی منعقد شده است. هدف ما توسعه روابط بین الملل بین دانشگاه هنر و دانشگاههای هنری آلمان است. از دانشگاههای آلمان برای بازدید از ایران دعوت کرده ایم. این موضوع مورد تأکید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران است و در صدد توسعه روابط بین الملل با دانشگاههای خارج از کشور هستیم. امیدوارم این روابط ادامه پیدا کند و همکاری های خوبی در خصوص مسائل هنری و فرهنگی صورت بگیرد و این روابط دوجانبه و مثمر ثمر باشد.

در ادامه دکتر اکرمی به معرفی بیشتر دانشگاه هنر، دانشکده ها، رشته های موجود دانشگاه هنر و به طور کلی سابقه فرهنگ و هنر در کشور ایران پرداخت.

در ادامه "پترا اولشووسکی" معاون وزیر علوم، تحقیقات و هنرهای ایالت بادن وورتمبرگ آلمان ضمن سپاسگزاری از استقبال گرم، پذیرایی شایسته و بازدید پربار از مجموعه دانشگاه هنر گفت: قبل از اینکه معاون وزیر شوم رئیس دانشگاه هنر اشتوتگارت بودم و به همین دلیل قرابت و ارتباط درونی زیادی با کار شما دارم و پس از بازدید، به دانشگاه شما بسیار علاقه مند شدم. صحبت کردن با دانشجویان شما برای من تجربه بسیار دلنشینی بود و ما را تحت تأثیر قرار داد چون دیدیم که چقدر با علاقه و میل کار می کنند. خوشبختانه ارتباط عمیقی بین دانشگاه های آلمان و ایران برقرار شده که در حال گسترش است. امیدواریم در سفر آینده که شما و همکارانتان به آلمان می آیید ما هم در مسیر راه شما قرار بگیریم. اگر به دانشگاه هنر اشتوتگارت بیایید ملاحظه می کنید که اشتراکات زیادی میان دانشگاه هنر با آن دانشگاه وجود دارد و تقریبا رشته هایی که شما دارید در دانشگاه هنر اشتوتگارت هم وجود دارد. در گفت و گوهایی که با دانشجویان داشتیم مشخص شد که حتی جهت گیری رشته های شما و ما نیز شبیه هم است.  در این چارچوب فکر می کنم تبادل دانشجو و استاد می تواند راهکار خوبی برای گسترش روابط باشد. همچنین همکاری در پروژه های مشترک می تواند رفاقت و صمیمیت بیشتری میان دو کشور ایجاد کند.

در ادامه هدایایی بین دانشگاه هنر و معاون وزیر علوم، تحقیقات و هنرهای ایالت بادن وورتمبرگ و دانشگاه اشتوتگارت مبادله شد و گروه آلمانی، دانشگاه هنر را به مقصد شهر شیراز ترک کردند.

 

 

 

 


( ۵ )