دومین جایزه مصطفی در دستان دو دانشمند جهان اسلام

۱۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۲۴ کد : ۱۳۷۶ رویدادها
تعداد بازدید:۱۴۹۳

پروفسور سامی ارول گلنبی از ترکیه و پروفسور محمد امین شکرالهی از ایران دو دانشمند جهان اسلام بودند که در بخش فناوری و شبکه های کامپیوتری موفق به دریافت جایزه جهانی مصطفی شدند. این دو دانشمند از استادان دانشگاههای انگلستان می باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر مراسم دومین جایزه مصطفی روز یکشنبه 12 آذر از ساعت 10 صبح در تالار وحدت تهران افتتاح شد، در این مراسم باشکوه عده کثیری از سفرای کشورهای اسلامی و دانشمندان به نام جهان حضور داشتند. سطح برگزاری مراسم از نظر رعایت استانداردها در اجرا، طراحی، انتخاب ارکستر موسیقی، پرفورمنس و نحوه اجرای صحنه ای کیفیت جهانی داشت و در حضور میهمانان خارجی از کشورهای مختلف بسیار غرورآمیز جلوه کرد.

دکتر سورنا ستاری دبیر شورای سیاست گذاری جایزه گفت که هدف از جایزه مصطفی بازسازی و بازیابی دوران شکوفایی جهان اسلام است. وقتی که جهان در تاریکی بود مسلمانان در علم و دانش و معرفت در جهان سرآمد بودند. اسلام دینی است که با جهالت مبارزه می کند و اظهار تاسف کرد که امروز به غلط چهره ای خشن از اسلام در جهان معرفی شده است.

در این مراسم دکتر ظهور به ارایه گزارش به نمایندگی هیات داوران و منتخب پرداخت.

دراین مراسم ارزشمند آقایان پروفسور مجید سمیعی، دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، دکتر غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و همچنین دکتر غلامرضا اکرمی رییس دانشگاه هنر حضور داشتند.

اجرای خوب و پرشور رضا رشیدپور مجری با تجربه صدا و سیما از ویژگی های برجسته این مراسم بود که توانست به زبان انگلیسی و ترکی استانبولی با میهمانان ارتباط مناسبی برقرار کند.

جایزه مصطفی هر دو سال یکبار برگزار می شود و دوره بعدی آن در سال 2019 خواهد بود.