دیدار رئیس بنیاد ملی علم ایران با اعضای هیأت علمی دانشگاه هنر

۱۴ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۲ کد : ۱۴۰ رویدادها
تعداد بازدید:۹۸۶
دیدار رئیس بنیاد ملی علم ایران با اعضای هیأت علمی دانشگاه هنر
 
دکتر نصرت‌الله ضرغام، رئیس بنیاد ملی علم ایران روز دوشنبه سیزدهم مهرماه جاری، میهمان ریاست و اعضای هیأت علمی دانشگاه هنر بود.
به گزارش روابط عمومی در این دیدار که از ساعت ۱۲:۳۰ در تالار فارابی دانشگاه هنر برگزار شد، دکتر ضرغام ضمن اشاره به تاریخچۀ تشکیل بنیاد و اهداف آن و نمونه‌های موجود در دیگر کشورهای پیشرفتۀ دنیا، بر حمایت همه‌جانبۀ بنیاد از طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و نو در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی تأکید کرد و افزود: حمایت‌های مادی و معنوی‌ای که تا کنون از سوی این بنیاد انجام یافته با هدف بالا بردن رتبۀ کشور از نظر تولید علم بوده است.
وی در ادامه اظهار کرد که حمایت‌های بنیاد تنها منحصر به پژوهشگران داخلی نیست و بر طبق اساسنامه شامل تمام ایرانیان می‌شود. به این ترتیب تمام ایرانیانی که در هر نقطه‌ای از جهان صاحب ایده و یا طرحی باشند می‌توانند از حمایت‌ها و خدمات بنیاد بهره‌مند شوند.
وی به خدمات بنیاد در حمایت از پژوهشگران و فنّاوران کشور در حوزۀ علوم انسانی و به ویژه هنر و همچنین کارگروه‌های فعال در این زمینه اشاره کرد و گفت: به طور ویژه در هنر نیاز به پژوهش بیشتری وجود دارد. آمادگی داریم که حمایت کنیم و اگر مشکل مالی در خصوص انجام پژوهش وجود دارد، کمک کنیم. اکنون در بنیاد ملی علم ایران کارگروههای مختلفی از جمله کارگروه هنر وجود دارد که اعضایش از استادان دانشگاهها انتخاب می شوند و اولویتهای پژوهشی در رشته های مختلف هنری را تعیین می نمایند و ما آمادگی داریم از استادان دانشگاه هنر نیز به عضویت کارگروه درآیند زیرا انتظارمان از این کارگروه بالاست.
رییس بنیاد ملی علم ایران با بیان تاریخچه ای از روند تشکیل بنیاد علم ایران و تغییر نام آن از " صندوق " به " بنیاد " ، تاکید کرد که وظیفه بنیاد ، تقویت زیرساخت های پژوهشی است که در همین راستا، به طرحهای ملی کمک کند.
وی همچنین از راه اندازی کرسی های پژوهش در بنیاد ملی علم ایران خبر داد که سبب تولید علم، دانش فنی، ساخت محصول، دریافت جایزه بین المللی و کتاب شده است.
دکتر ضرغام، افزایش بودجه این بخش از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان و مدت زمان آن از سه سال به ده سال را ذکر کرد و افزود: از طریق کرسی های پژوهشی، انسانهای فرهیخته و دانشمند را انتخاب کرده و با منابعی که در اختیارشان  گذاشته می شود و آزادی عمل نیز خواهند داشت، به  امور پژوهشی می پردازند. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بودجه تحقیقاتی سازمانها و وزارتخانه ها، محدود است، انشاالله با امکانات فعلی و همچنین با افزایش منابع بتوانیم پژوهشگران کل کشور را حمایت کنیم.
پس از سخنان دکتر ضرغام، چند تن از اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه هنر، سئوالاتی در ارتباط با چگونگی دریافت  منابع مالی  و روند اجرای مراحل مربوط به آن، پرسیدند که توسط رییس بنیاد علم ایران پاسخ داده شد.
دکتر اکرمی رییس دانشگاه هنر نیز در بخش دیگری از این نشست، ضمن جمع بندی محورهای بحث دکتر ضرغام افزود:خوشبختانه نگاه وزیر محترم علوم به مقوله هنر و این دانشگاه، نگاه مثبتی است و اکنون که کشور برنامه ششم توسعه را در دستور کار دارد می توانیم با نگاه به جلو به امر توسعه بیشتر و بهتر بیاندیشیم. ایشان همچنین از تصویب ایجاد دو دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر و دانشکده موزه، حفاظت و مرمت توسط هیأت امنای دانشگاه هنر خبر داد و اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک شاهد توسعه هر چه بیشتر دانشگاه هنر در زمینه های مختلف باشیم.