جو سازی برای دانشگاه هنر

۰۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۵۹ کد : ۱۴۹۷ رویدادها
تعداد بازدید:۱۹۶۹

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر طی روزهای اخیر اعتراض های دانشجویی به ویژه در فضای مجازی مطرح شد که با گفتگو با دانشجویان و نمایندگان آنان و مسئولین و مدیران دانشگاه مشخص شد که متاسفانه عده ای سودجو و فرصت طلب سعی داشتند که فضای به وجود آمده را مصادره به مقاصد سودجویانه و غیر منطقی خود بکنند. خوشبختانه دانشجویان با مطالبات به حق و منطقی در فضایی کاملا صمیمی با مدیران دانشگاه به گفتگو نشستند و درخواستهایشان مورد ارزیابی قرار گرفتند و برای هر یک برابر مقررات و آیین نامه ها و ضوابط راهکاری اندیشه خواهد شد.

دکتر سلطانی رییس دانشکده هنرهای تجسمی گفت : طی جلساتی که با نمایندگان دانشجویان داشتم موارد مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد های سازنده ای جهت بهبود فضاها و کارگاههای آموزشی مطرح شد و از ترم آینده نیز اعمال خواهد شد. برخی از خواسته های دانشجویان مربوط به قوانین و مراجع بالادستی است که قبلا توسط ریاست محترم دانشگاه با ارگان های ذیربط وزارت عتف مکاتبه شده و در دست پیگیری است. ایشان اضافه کردند که تعدادی  از دانشجویان رفتاری احساسی و عجولانه داشتند که پس از گفتگو سو تفاهمات برطرف شد. وی همچنین به نقل از مدیر گروه مجسمه سازی ابراز داشت که عکسی در فضای مجازی منتشر شده که بسیار مشکوک است. هیچ کس در دانشکده تجسمی و در گروه مجسمه سازی شاهد آن نبوده که دانشجویان با آجر چینی در دفتر گروه مجسمه سازی را مسدود کرده باشند. این اقدام که بیشتر به نوعی صحنه سازی برای عکاسی شباهت دارد در روز پنج شنبه که دانشگاه از نظر اداری تعطیل است و معمولا دانشجویان معدودی برای انجام پروژه های عملی خود در دانشگاه حضور دارند، رخ داده و عاملین به برخی از شاهدان چنین وانمود کردند که مربوط به پروژه کلاسی و صرفا برای عکاسی است و پس از عکاسی از صحنه، آجرها را برداشتند. چنانکه از بین دانشجویان مجسمه سازی هیچ یک مسئولیت این اقدام را نه تنها بر عهده نگرفتند بلکه اظهار بی اطلاعی کردند.

لذا به نظر می رسد عده ای معاند در صدد جو سازی برای دانشگاه بودند! همزمان با این  همان جوسازی رسانه ای در فضای مجازی ، به فرایند جذب یک عضو هیات علمی در گروه انیمیشن نیز به طرزی غیر اخلاقی و روش ناجوانمردانه تاختند که آن نیز در راستای جو سازی برای دانشگاه و مدیریت دانشگاه است.

در این ارتباط معاون آموزشی دانشگاه دکتر برک پور ابراز داشت:  جذب اعضای هیات علمی مراحل متعددی در داخل و خارج دانشگاه دارد و از ضوابط و قوانین مشخص، محکم و پیچیده ای تبعیت می کند و از کانال های مختلفی می گذرد و صرفا در اختیار رییس دانشگاه نیست. در مورد این استاد جوان نیز تمام مراحل با صحت و دقت به انجام رسیده و هیچ گونه خلافی اتفاق نیافتاده و شک و شبهه ای در جذب ایشان باقی نیست و اسناد ، مدارک و مکاتبات موجود در دبیرخانه جذب دانشگاه گواه این مدعاست .

در این مورد نیز به نظر می رسد معاندین در صدد جو سازی برای دانشگاه هنر بودند و هستند!


( ۱۷ )