برگزاری اولین استارت‌آپ ویکند دانشگاه هنر (محملی برای ارائه ایده‌های بکر و خلاقلانه)

۲۸ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۵۱ کد : ۱۶۱ رویدادها
تعداد بازدید:۱۵۸۳
برگزاری اولین استارت‌آپ ویکند دانشگاه هنر (محملی برای ارائه ایده‌های بکر و خلاقلانه)
 
به گزارش روابط عمومی به نقل ازمعاونت فرهنگی و اجتماعی، اولین دوره استارت آپ ویکند هنر، روزهای ۱۳، ۱۴ و۱۵ مهرماه جاری در دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر برگزار شد. دکتر سید محسن هاشمی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در ابتدای این نشست ضمن خوش‌آمدگویی به شرکت‌کنندگان جوان و حاضرانِ در این رویداد به آیه شریفه «قد افلح من تزکی و قد خاب من دسها»  اشاره نموده وفرمودند: تلاش دانشجویان برای برگزاری این مراسم شایسته تحسین است، زیرا با حداقل امکانات به این مهم دست یافته‌اند. در این استارت آپ از ۳۲ ایده ارایه شده، ۱۰ ایده بیشترین رأی کار تیمی را کسب کردند و با انتخاب داوران حاضر به سه تیم برتر شرکت کننده در این استارت اپ جوایز وهدایایی تقدیم شد.
 
نحوه فعالیت شرکت کنندگان در استارت آپ ویکند:
 
روز اول : به هر شرکت‌کننده ۶۰ ثانیه فرصت داده می شودکه ایده نوآورانه خود را برای شروع یک کسب و کار جدید مطرح کنند. البته داشتن ایده الزامی نیست. ایده‌ها به رأی گذاشته می‌شوند، شرکت‌کنندگان، گروه تشکیل می‌دهند و هر گروه روی یکی از ایده‌های برگزیده شروع به کار می‌کنند.
 
روز دوم: قسمتی از تیم سعی می‌کند که مدل تجاری آن ایده را طراحی کرده و با صحبت با مشتریان بالقوه آن را اعتبارسنجی کند. قسمت دیگری از تیم سعی می‌کند که نمونه اولیه آن محصول یا کالا را برنامه‌ریزی کرده تا بتوانند آن را برای آزمایش به مشتریان بالقوه عرضه کنند.
 
روزسوم: 
تیم‌ها آخرین مراحل کار بر روی طرح را پشت سر گذاشته و هر کدام فرصت پیدا می‌کنند تا آن را ارائه دهند. داوران طرح‌ها را ارزیابی و تیم‌های برتر را معرفی می‌کنند تا برای ادامه کار و اجرایی شدن مورد حمایت قرار بگیرند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

( ۱ )