معرفی هیات داوران دومین جشنواره بین المللی عکاسی «نگاه آبی»

۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۶۲۰ رویدادها
تعداد بازدید:۱۷۴۴

محمود کلاری،‌ نیکی کریمی، مجتبی آقایی، شادی قدیریان و نیکلای نیمان به عنوان داوران  دومین جشنواره بین المللی عکاسی  «نگاه آبی» معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره؛ آثار منتخب دومین دوره جشنواره نگاه آبی با محوریت انرژی های پاک و مصرف صحیح انرژی را محمود کلاری، نیکی کریمی، مجتبی آقایی، شادی قدیریان و نیکلای نیمان داوری خواهند کرد.‌ جشنواره بین المللی نگاه آبی با هدف معرفی و فرهنگ سازی در راستای انرژی های پاک و مصرف صحیح انرژی؛ برگزار می شود.

محمود کلاری متولد ۱۳۳۰، عکاس و مدیر فیلمبرداری است. او دارای مدرک تخصصی شناخت و تکنیک عکاسی از نیویورک بوده و در آژانس بین‌المللی عکس خبری سیگما در پاریس عکاسی کرده‌ است. وی همچنین به عنوان مدیر فیلمبرداری بیش از ۷۰ فیلم سینمایی فعالیت داشته و جوایز متعددی را از جشنواره های داخلی و خارجی در کارنامه خود دارد. کلاری در سال ۱۳۵۹ یکی از ۱۵ عکاس برتر سال توسط مجله تایم شناخته شد و عکس‌های او در مجلات فرانسوی، آلمانی و آمریکایی چاپ شده‌ و نمایشگاه های بسیاری در داخل و خارج کشور برگزار کرده است.

نیکی کریمی متولد ۱۳۵۰، بازیگر، کارگردان، عکاس و تهیه کننده سینما است. وی با نقش‌آفرینی در بیش از ۶۰ فیلم سینمایی، کاندیدا و برنده جوایز متعددی از جشنواره فیلم فجر و جشنواره‌های بین‌المللی شده است. وی همچنین داوری جشنواره های معتبر جهانی از جمله جشنواره کن و برلین را در کارنامه خود دارد. کریمی سابقه‌ای طولانی در عکاسی داشته و نمایشگاه های بسیاری را در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است.

مجتبی آقایی متولد ۱۳۴۴، دبیر دوره های هفتم تا دهم جشنواره تجسمی فجر، عکاس و پژوهشگر، استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ و دارای نشان درجه یک هنری است. وی دبیر و داور جشنواره های متعددی بوده و همچنین نمایشگاه های بسیاری در داخل و خارج کشور برگزار کرده است.

شادی قدیریان متولد ۱۳۵۳ عکاس و فارغ التحصیل رشته عکاسی است. وی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۷ آغاز کرده و تا کنون در نمایشگاه‌های فراوانی در ایران، انگلیس، فرانسه، آمریکا، اتریش، دوبی، سوئد، هلند، بولیوی، دانمارک، استرالیا، لهستان، مکزیک، اسپانیا، آلمان، ترکیه، روسیه، بنگلادش، یونان، کانادا و ایرلند شرکت کرده ‌است. وی همچنین داوری جشنواره های متعدد عکاسی را در کارنامه خود دارد.

نیکلای نیمان متولد ۱۹۶۹ میلادی، کارگردان، تهیه کننده و فعال محیط زیست است. وی بنیانگذار و دبیر جشنواره جهانی سبز برلین است و بیش از ۱۰ سال است که این جشنواره با محوریت موضوعات زیست محیطی برگزار می شود. نیمان همچنین جوایز بین المللی بسیاری را برای فعالیت های زیست محیطی و آثار هنری خود دریافت کرده است.

مهلت پذیرش آثار شرکت‌کنندگان ۱۰ اردیبهشت ماه ۹۷ بوده و انرژی های پاک، بهینه سازی مصرف، هدررفت، آلودگی صنعتی، حمل و نقل، آلودگی هوا، شهر سبز و توسعه پایدار از موضوعات این دوره جشنواره می باشد. نمایشگاه اثار منتخب جشنواره در نمایشگاه هایی در ایران و سراسر جهان به شکل همزمان به نمایش درخواهند آمد و مراسم اهدای جوایز این جشنواره در خردادماه سال آتی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت متن کامل فراخوان و همچنین ثبت نام و ارسال اثر در جشنواره به درگاه اینترنتی به نشانی www.BlueCircleGroup.ir مراجعه نمایند.

دومین جشنواره بین المللی نگاه آبی به دبیری مسعود مکاری و توسط کانون دایره آبی دانشگاه تهران و دانشگاه هنر و با حمایت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ایران در خرداد ماه ۱۳۹۷ برگزار می شود.