مراسم بزرگداشت مقام معلم در پردیس باغ ملی برگزار شد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۱ کد : ۱۷۰۹ رویدادها
تعداد بازدید:۲۸۵۲

با حضور دکتر اکرمی(رییس دانشگاه هنر)، حجت الاسلام دوست پرور(مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری)، جمعی از مسئولان و جمع کثیری از اعضای هیأت علمی شاغل و بازنشسته دانشگاه هنر،مراسم بزرگداشت مقام معلم در ساختمان شماره دو دانشکده معماری و شهرسازی پردیس باغ ملی دانشگاه هنر برگزار شد.

این مراسم از ساعت 20:30 شامگاه سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت با حضور گرم و صمیمی میهمانان با سخنرانی و خوشامدگویی ریاست دانشگاه آغاز شد و تا پاسی از شب ادامه داشت.

دکتر اکرمی رییس دانشگاه هنر در این مراسم ضمن تبریک روز و هفته معلم، با توجه به حضور جمع کثیری از استادان، گزارش مختصری از عملکرد دوره چهارساله‌ی حضور خود به عنوان رییس دانشگاه هنر ارائه داد و اظهار امیدواری کرد دورهمی‌های این چنینی موجب وفاق و همدلی بیشتر بین استادان دانشگاه هنر بشود.

سپس از استاد خسرو خورشیدی از پیشکسوتان طراحی صحنه و استاد بازنشسته هنرهای نمایشی دانشگاه هنر تجلیل و کلیپی از ایشان پخش شد.

 حجت الاسلام دوست پرور نیز ضمن تبریک مناسبت‌های ماه شعبان و روز معلم گفت: امشب همه‌ی ما بر بال ملائک راه می‌رویم چون در جمع دانشمندان هستیم. ایشان همچنین از استادانی یاد کرد که در جمع حاضر نیستند و افزود: قافله‌ای که می‌رود هر از گاهی یکی از ما را با خود می‌برد. چون خواهیم رفت، بیشتر بیندیشیم که مهربان‌تر زیست کنیم.

پخش کلیپ اساتید درگذشته دانشگاه هنر بخش دیگری از مراسم بود.

دکتر سید حسن شهرستانی از روسای پیشین دانشگاه به نمایندگی از استادان در سخنان کوتاهی، نیمه شعبان را  برای همه جهانیان و تاریخ و فرهنگ امیدبخش دانست و افزود: امید نقطه روشن زندگی فردی اجتماعی هر ملت و قوم و مذهب است و در همه ادیان نقطه روشنی برای پایان تاریخ قرار داده شده که خردمندانه است نه احساسی و واهی. امید برای شکوفایی عقل در پایان جهان و نقطه قوت فرهنگ ماست. ایشان همچنین شعری در وصف حضرت قائم(عج) در تضمین شعری از مولانا قرائت کرد.

کلیپ استاد شادروان محمد ابراهیم جعفری نقاش پیشکسوت و از اساتید تازه درگذشته دانشگاه هنر  بخش دیگری از مراسم بود.

تقدیر از استادان ارتقا یافته دانشگاه در سال گذشته از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در این مراسم، استاد حاتم عسگری، ردیف دان و مدرس پیشکسوت آواز ایرانی و استاد بازنشسته دانشگاه هنر، قطعاتی از آواز را به صورت بداهه اجرا کرد.

کلیپ پشت صحنه‌ی مراسم که بیان‌گر بخشی از تلاش‌های ستاد اجرایی برگزاری مراسم روز معلم بود به عنوان برنامه بعدی پخش شد.

و همچنین دونوازی موسیقی توسط دو تن از اعضای هیئت علمی پریچهر خواجه(ساز قانون ) و دکتر پویان آزاده(پیانو) از برنامه های جنبی این مراسم بود. 


( ۱۰ )