جشن دانشجویان خوابگاهی دانشگاه هنر برگزار شد

۰۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۵۶ کد : ۱۷۶۲ رویدادها
تعداد بازدید:۲۵۰۲

با استقبال دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه هنر و حضور ریاست دانشگاه، جشن دانشجویان خوابگاهی دانشگاه هنر در روز جمعه چهارم خرداد جاری برگزار شد. در این مراسم دکتر سلطانی رئیس دانشگاه هنر ضمن اشاره به تهذیب اخلاق و نقش آن در نشاط زندگی و امید به آینده گفت: دوران دانشجویی، طلایی‌ترین دوران برای استفاده از فرصت‌ها در سالم نگه داشتن جسم و رشد و ارتقای فکر و روح است؛ پس سعی کنیم مسیرهای روشنی در وادی هنر برای خود ترسیم کنیم و همواره به آینده ای روشن فکر کنیم. ایشان افزود: همه ما در دوران دانشجویی فرصت داریم که بذرهایی را بکاریم و شرایطی را برای رشد آن فراهم کنیم، خود را پرورش دهیم و سرانجام به برداشت‌ مناسبی از این دوران برسیم که قطعاً در وادی هنر، خلق آثار ارزشمند بهترین برداشت از این دوران است. وظیفه من و امثال من نیز در محیط دانشگاه فراهم کردن زمینه های رشد و شکوفایی هنری برای شما دانشجویان در سه عرصه آموزش، پژوهش و کارآفرینی است.

ایشان همچنین با اشاره به لزوم تمرکز بیشتر بر امر پژوهش و کارآفرینی در دانشگاه تصریح کرد: پژوهش‌های خرد و کلان دانشگاه باید به سمتی برود که حتماً با همکاری و مشارکت دانشجویان انجام شود تا ورود به عرصه پژوهش در شکل بسیار رسمی و جدی‌اش برای دانشجویان اتفاق بیفتد. همچنین از آثار هنری و خلاق شما دانشجویان باید در عرصه درآمدسازی و کارآمدی در کل کشور بهره‌بردای شود. بنابراین خواهشم از دانشجویان این است که برای ورود به عرصه فرهنگ کشور و بهره گیری از آثار ارزشمند هنری ما را یاری دهند و همراهی کنند. امیدوارم با عزمی جدی این کار را شروع کنیم و ثمره و نتایج آن را در آینده‌ای نزدیک شاهد باشیم.

دکتر سلطانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اتفاقات خوبی که در دوره‌های گذشته در دانشگاه رخ داده، گفت: مشکلاتی وجود دارد و افق‌های روشنی برای آینده پیش روی ماست. از شما انتظار دارم برای رسیدن به اهداف مشترک بلندی که داریم همراه با مشق صبوری، شروع به مشق همدلی و همراهی و همگامی با مجموعه دانشگاه کنید.

ایشان در ادامه شعری در مدح حضرت علی(علیه‌السلام) قرائت کرد که در زمان دانشجویی خود سروده بود.

دو اجرای موسیقی، اجرای نقالی و اجرای نمایش خیمه‌شب‌بازی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

جشن دانشجویان خوابگاهی دانشگاه هنر سرانجام با ضیافت افطار پایان پذیرفت.

 

 

 

 


( ۳ )