برگزاری نشست انجمن علمی چاپ ایران در دانشگاه هنر

۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۸:۱۱ کد : ۱۸۶۹ رویدادها
تعداد بازدید:۱۸۳۷

نشست انجمن علمی چاپ ایران به همت سرپرست چاپخانه دانشگاه هنر و با حضور جمعی از فعالان، پژوهشگران، استادان و مدیران حوزه چاپ، عصر روز چهارشنبه 14شهریور جاری در سالن پژوهشکده پردیس باغ ملی دانشگاه هنر برگزار شد.

در این نشست مهندس محمد بیطرفان رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران، مهرداد بیات مدرس دانشگاه و هیأت مدیره انجمن علمی فناوری چاپ ایران، محمد حسین افشار استاد و پژوهشگر مرکز مطالعه و تدوین کتب درسی، سید بدرالدین احمدی از مرکز پژوهشی مواد و مصالح هوشمند، قباد نظری استاد دانشگاه و مدیرمسئول ماهنامه دنیای چاپ، بهنام ملارجبی از چاپخانه دولتی ایران، بهنام زنگی از انجمن علمی پژوهش های هنری ایران، محمدصالح فاتحی فعال در زمینه چاپ، محمدرضا شاه میرزا از شرکت تعاونی کلیشه و لیتوگراف، اکرم شادکام  از شرکت کیفیت آزمای شهر، پریسا گل محمدی از انتشارات مهر نوروز، علی اکبر طاهریان از شرکت اپل گرافیک و حمیدرضا بختیاری فرد سرپرست چاپخانه دانشگاه هنر حضور داشتند. در این نشست پیرامون صنعت چاپ به عنوان یک صنعت راهبردی و اثرگذار در دنیا بحث و گفت و گو شد. صنعتی پویا که قابلیت دارد خود را با نیازهای روز دنیا مطابقت دهد و لازم است اهمیت و جایگاه واقعی آن در دانشگاهها بیشتر جدی گرفته شود.

در این نشست ضمن تأکید بر لزوم اطلاع رسانی در خصوص رویدادهای علمی دانشگاهها در خصوص چاپ و بازتاب آن به بخش صنعت، مقرر شد سلسله جلسات مداوم و هدفمندی برای این منظور برگزار شود.

دکتر بختیاری فرد سرپرست چاپخانه دانشگاه هنر در این نشست گفت: دانشگاه هنر قصد دارد نخستین جایزه دوسالانه طراحی بسته بندی کالای ایرانی را در آذر و دی سال جاری برگزار کند و از همین جا از همه دست اندرکاران این حوزه دعوت به همکاری می نماید.

در این نشست همچنین مهندس محمد بیطرفان رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران، پیشنهاد راه اندازی رشته طراحی بسته بندی در دانشگاه هنر را ارائه داد و از راه اندازی این رشته اعلام حمایت کرد.

همچنین به مناسبت چهارمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ، تندیسی به دکتر حمیدرضا بختیاری فرد سرپرست چاپخانه دانشگاه هنر اهدا شد.

 


( ۴ )