نشست اعضای هیأت رئیسه با دانشجویان دانشکده سینما و تأتر برگزار شد

۱۹ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۶ کد : ۱۸۷ رویدادها
تعداد بازدید:۱۷۸۳
نشست اعضای هیأت رئیسه با دانشجویان دانشکده سینما و تأتر برگزار شد
 
در ادامه نشست های اعضای هیأت رئیسه با دانشجویان، عصر دوشنبه ۱۸ آبان، نشست این هیأت با دانشجویان دانشکده سینما وتئاتر برگزار شد.
 
دکتر اکرمی رئیس دانشگاه در این نشست با اشاره به دنیای امروز به عنوان عصر ارتباطات و رسانه، سینما و تئاتر و تلویزیون را از جمله ابزار مهم بیان اندیشه دانست که می توانند کارکرد رسانه ای داشته باشند و در جامعه بسیار اثرگذار باشند. ایشان تصریح کرد: امروز قدرت های بزرگ دنیا با استفاده از همین هنرها، افکار مردم را در اختیار دارند و هدایت و کنترل می کنند. اگر هنر شما در مسیر معنویات حرکت کند به طور حتم جامعه ای معنوی خواهیم داشت و بالعکس اگر هنر شما در جهت دیگری باشد، جامعه به انحراف کشانده می شود. بنابراین کار و اثر یک هنرمند می تواند جامعه ای را به حرکت درآورد.
 
دکتر اکرمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اندیشه و فکر شما و اینکه نسبت به جهان هستی چه رویکرد و نگاهی دارید، مهم است. پس اندیشه خود را به لحاظ فرهنگی ارتقا دهید تا در جامعه موثر و مفید باشید. شما رسولان فرهنگی جامعه هستید و کارتان از یک مهندس و یا پزشک ارزشمند تر است. البته ما هم وظیفه داریم امکانات و شرایطی را فراهم کنیم تا شما بتوانید به چیزهایی که نیاز دارید بهتر دسترسی پیدا کنید. همواره ایده آل ها فراهم نیست و مشکلاتی وجود دارد ولی امیدواریم با همکاری شما آهنگ رو به جلو دانشگاه شتاب بیشتری پیدا کند.
 
در ادامه، نمایندگان دانشجویان و دبیران انجمن های علمی رشته های سینما، تئاتر و انیمیشن، و همچنین سایر دانشجویان، خواسته ها و مشکلات شان را عموماً در حوزه تجهیزات، شرح درس ها، استادان، امکانات فرهنگی، فضاهای فیزیکی، همکاری های بین المللی و نیاز به برگزاری ورک شاپ ها مطرح کردند  که توسط مسئولان شنیده و توضیحاتی پیرامون آنها داده شد.
 
همچنین در بخش دیگری ازاین نشست، دکتر صمد سامانیان(معاون آموزشی)، دکتر سید محسن هاشمی(معاون فرهنگی و اجتماعی)، دکتر بدری(معاون پشتیبانی)، دکتر اسماعیل شفیعی(رئیس دانشکده سینماوتئاتر) و دکتر علی روحانی(معاون آموزشی دانشکده سینما و تئاتر) در خصوص مسائل مختلف با دانشجویان به گفت و گو نشستند و توضیحاتی در حوزه فعالیت خود ارائه نمودند.
 
در پایان دکتر اکرمی و هیأت همراه، از فضاها و امکانات پلاتوهای دانشکده، بازدید به عمل آورد.