قطعه تصویریِ «چشم‌هایش» به آهنگسازی و نوازندگیِ امیرحسین رئوفی از دانش‌آموختگان ممتاز دانشگاه هنر تهران منتشر شد

۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۰ کد : ۱۸۷۲ رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۴۶

«چشم‌هایش» اقتباسی موسیقایی از رُمان معروف بزرگ علوی با همین نام است که در قالب یک قطعه برای سُلویِ سنتور ساخته، تنظیم و در تالار فارابیِ دانشگاه هنر تهران در اجرای پایانیِ مقطع کارشناسی‌ارشد این دانش‌آموخته به راهنماییِ استاد اردوان کامکار اجرا و ضبط شده است.

امیرحسین رئوفی دانش‌آموخته ممتاز و استعداد درخشان مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد نوازندگیِ موسیقی ایرانی(رتبه اوّل در هر دو مقطع) است.  آغاز فعّالیت هنری او در زمینه نوازندگیِ سنتور از سال ۱۳۸۴ با فراگیری دوره‌های مقدّماتی و متوسّطه نزد نسترن هاشمی بوده و در پی آن ردیف نوازی و زیبایی‌شناسیِ موسیقیٍ دستگاهی را در محضر مجید کیانی (شیوه حبیب سماعی) و دوره‌های تکمیلی را نزد سیامک آقایی آموخت. در دانشگاه نیز از تعالیم محمّد علایی‌(ردیف‌نوازی- شیوه پرویز مشکاتیان) و سورنا صفاتی بهره‌مند شد. سپس به فراگیریِ دوره‌های تخصّصیِ سنتورنوازیِ معاصر -نوازندگی، آهنگسازی و تنظیم- نزد اردوان کامکار پرداخت.

شایان ذکر است که این دانش‌آموخته در سال ۱۳۹۲ موفق به کسب عنوان بهترین نوازنده سنتور از «نخستین جشنواره موسیقیِ بین دانشگاه‌های کشور» به میزبانیِ دانشگاه هنر و همچنین در سال ۱۳۹۳ موفق به کسب عنوان بهترین نوازنده از مسابقه کشف استعداد «صدا آزاد» به میزبانی رادیو جوان شده است.

وی هم‌اکنون عضو هیئت اجراییِ انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه هنر و مسئول کمیته تخصّصیِ موسیقیِ این انجمن است.

««چشم‌هایش» را با مجوّز رسمیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانید از رسانه‌های معتبر موسیقی ببینید و بشنوید.

   « لینک مستقیم »

 


( ۵ )