نخستین دورهمی مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه هنر

۰۹ مهر ۱۳۹۷ | ۰۸:۱۰ کد : ۱۹۲۸ رویدادها
تعداد بازدید:۲۲۵۹

 

نخستین دورهمی مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه هنر در تاریخ 7 مهرماه در تالار ساختمان سابق کتابخانۀ ملی که درحال‌حاضر تبدیل به موزۀ ملی علوم و فناوری شده است، برگزار شد.

در این نشست، پس از خوشامدگویی  آقای فرجادمنش، مدیر روابط عمومی موزه،  خانم دکتر احمدی، مدیر  مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه هنر به سخنرانی پرداختند. ایشان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، از حضور مدیران  دانشگاه هنر،  آقای دکتر شکوری، مدیر پژوهش و فناوری و  آقای پورشبانان، مدیر گروه همکاری‌های علمی و هنری با جامعه و همچنین استادان دوره‌های آموزشی برگزارشده در مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه هنر طی سال گذشته، قدردانی کردند. ایشان خاطرنشان کردند که یکی از اهداف برگزاری این برنامه در بیرون از فضای دانشگاه، ایجاد بستری مناسب برای توسعۀ تعامل با مجموعه‌های خارج از دانشگاه است.

در ادامه،  آقای دکتر آقایی، رئیس کارگروه کسب‌وکار ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز که در سال تحصیلی گذشته، مسئولیت برگزاری دوره‌های آموزشی کسب‌وکار را بر عهده داشتند، به جمع‌بندی روند آموزش‌های انجام‌شده و نتایج حاصله تا این مرحله پرداختند. کارگاه‌های برگزارشده و مشاوره‌های ارائه‌شده نشان داد که دانشجویان دانشگاه هنر در خلق محصول و ایده‌پردازی و نوآوری بسیار توانمند هستند؛ لیکن در پرورش ایده، توسعۀ محصول، شناسایی فرصت‌های بازار، ورود به بازار و رقابت، نیاز به آموزش‌ها و مشاوره‌های تخصصی دارند و باید به‌صورت پیوسته توسط منتورهای باتجربه مورد رصد قرار گیرند. در قسمت پرسش‌وپاسخ حاضران، آنچه بیش از همه مطرح شد، نیاز به حضور اجزای مختلف اکوسیستم کارآفرینی؛ شامل استارت‌آپ‌ها و افراد موفق، شتاب‌دهنده‌های فعال در این حوزه جهت انتقال تجربه به دانشجویان دانشگاه هنر بود. همچنین تداوم دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با حضور مدرسان کارآزموده و فعال در حوزۀ کسب‌وکار نیز، توسط حاضران به‌صورت جدی مطالبه شد.

در ادامۀ برنامه،  خانم اسعدی از دانش‌آموختگان قدیمی دانشگاه هنر، به بیان تجارب ارزشمند خود در راه‌اندازی کسب‌وکار خود پرداختند. ایشان از مسیر پرچالش خود در مسیر حرفه‌ای برای حاضران گفتند و شکست‌های به‌ظاهر کمرشکن خود را تجربه‌های گران‌سنگی دانستند که امروز با تکیه بر این تجربیات، توانسته‌اند چندین شرکت تولیدکنندۀ موفق در ایران تأسیس کنند.

سخنران بعدی این نشست،  خانم رحیمی، مدیر ترویج کارآفرینی دانشگاه شریف بودند که از تجارب موفق و فعالیت‌های حوزۀ کارآفرینی در دانشگاه شریف صحبت کردند. ایشان مهم‌ترین و محوری‌ترین رکن موفقیت‌های مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف را حضور فعال، پرنشاط و باانگیزۀ دانشجویان دانشگاه شریف دانستند. طبق گزارش ایشان، تمامی نیروهای اجرایی فعالیت‌های پرتعداد مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف، تماماً از دانشجویان این دانشگاه و در مواردی سایر دانشگاه‌ها هستند.

و در پایان برنامه، حاضران از قسمت‌های مختلف موزه بازدید کردند.

حامیان برگزاری نخستین دورهمی مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه هنر، استارت‌آپ کادرو (فعال در حوزۀ عکاسی)، موزۀ ملی علوم و فناوری و معاونت اجتماعی شهرداری منطقۀ 6 بودند.

 


( ۵ )