مراسم روز دانشجو برگزار شد

۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵ کد : ۲۱۰۹ رویدادها
تعداد بازدید:۲۰۵۸

به گزارش خبرنگار دفتر ایسنای دانشگاه هنر، مراسم بزرگداشت روز دانشجو روز یکشنبه مورخ 97/9/18 در تالار فارابی دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر با حضور دکتر نجفقلی حبیبی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و رییس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی، دکترسید حسن سلطانی رییس دانشگاه ، دکتر ارژمند معاون فرهنگی و اجتماعی ، دکتر زمانی فرد معاون دانشجویی ، دکتر رازقی معاون آموزشی ، بهزاد رشیدی رییس جهاد دانشگاهی هنر ،مدیران ، اساتید و دانشجویان دانشگاه هنر برگزار شد . 
در ابتدا این مراسم دکتر سید حسن سلطانی ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین و تبریک روز دانشجو ،گفت: دانشجویان در کنار تحصیل و آموزش هایی که در رشته های مختلف می بینند باید با همان نگاه هنرمندانه به جامعه پیرامون خود توجه دا‌شته باشند و به بررسی مسایل و تحلیل آنها و همچنین ارائه راه کار در برخی موارد حتی با انتقاد سازنده درد جامعه و مشکلات مردم را به مسولین گوشزد کنند.
وی در ادامه افزود: سیستم های آموزشی در دانشگاه ها باید در راستای اهمیت بحث مسئولیت اجتماعی دانشجویان به روزهایی مانند نام روز دانشجو بپردازند. متاسفانه وقتی صحبت از مسئولیت اجتماعی می شود دانشگاه ها خود را آماده این مسئله نمی کنند. باید در دانشگاه ها مرتبا بحث مسئولیت اجتماعی یادآوری شود و پرسشگری دانشجویان با نگاهی اخلاق مدارانه تقویت شود.متاسفانه سیستم آموزشی ما کمتر به این مسائل پرداخته که دانشجویان را در این امر آموزش دهد.

رییس دانشگاه هنر بیان کرد: دانشجویان باید با روحیه پرسشگری دنبال مطالبات اجتماعی مردم و جامعه باشند و با نگاه خلاقانه و هنرمندانه به بررسی امور و سوال از مسولین باشند و این روحیه پرسشگری را هم به مردم انتقال دهند.

سپس دکتر نجفقلی حبیبی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و رییس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان سخنران مهمان در این جشن بیان کرد: روز 16 آذر هر سال به نام روز دانشجو نام گذاری شده و فرصتی ست برای بازخوانی تاریخی اتفاقاتی که باعث شد این روز به عنوان روز دانشجو در تاریخ ایران ثبت شود. در جریان سفر رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس جمهور آمریکا در سال 1332و همچنین از سرگیری روابط ایران و بریتانیا (که حدود 4 ماه بعد از کودتای آمریکایی 28 مرداد بود) اعتراضات دانشجویی شروع و منجر به شهادت سه تن از دانشجویان به نام های مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی شد.
وی در ادامه سخنانش با به نقش مهم و سرنوشت ساز دانشجویان در جامعه پرداخت و گفت: دانشجویان قشر جوان اجتماعی ،پویا و در حال تحصیل ، دارای افکار بلند و خط مشی اثر گذار هستند. از این رو باید برای آینده کشور و ادراه آن فکر کنند . هر کدام با توجه به رشته تحصیلی و تخصص خود می تواند نسبت به پیشرفت کشور ایران در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اظهار نظر کند.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران یادآوری کرد: دانشجویان دانشگاه هنر به فراخور موقعیت خاص که همان زبان و ابزار موثر هنری است نسبت به سایر دانشجویان رشته های دیگر از موقعیت و تاثیر گذاری بهتری برخوردارند و می توانند در راستای انتقال و بیان مسایل و درد مردم در جامعه گام‌های موثری بردارند. زیرا آنها می توانند در قالب خلق یک اثرهنری مانند نقاشی، اجرای تتاتر و نواختن موسیقی و سایر شیوه های هنری خاص خود، برای تعیین خط مشی زندگی مردم و رشد جامعه حرکت مثمر ثمری را انجام دهند و سوالات خود از دست اندر کاران در حوزه های مختلف بپرسند ، و اینجا نقش موثر خود که مسولیت اجتماعی است را خود را به خوبی انجام داده اند.

 


( ۲ )