برگزاری اولین همایش TEDxTUA در دانشگاه هنر

۱۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۴ کد : ۲۲ رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۱۴
معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر تهران برای نخستین بار با همکاری سازمان TED اقدام به برگزاری TEDxمی‌ کند
برگزاری اولین همایش TEDxTUA در دانشگاه هنر
TED چیست؟
 
ذهن‌های خلاق در سراسر جهان، گهگاه به ایده‌هایی نوآورانه و تحول‌گرایانه می‌رسند که اگر آنها را در بستری مناسب برای بقیه مردم ارائه کنند، می‌توانند دنیا را تغییر دهند. بنای محیطی مناسب برای عرضه ایده‌های گوناگون، هدف اصلی بنیاد غیرانتفاعی TED است که حدود سی سال پیش با یک کنفرانس چهار روزه در کالیفرنیا آغاز شد و امروزه به خاستگاهی برای ارائه ایده هایی که با ترویج شان می‌ توان دنیا را متحول کرد تبدیل شده است. در سال‌های اخیر TED آن‌قدر مورد توجه مردم جهان قرار گرفته که سخنرانی های آن به ١٠٤ زبان ترجمه می‌شود و بیش از ٢میلیارد بازدید اینترنتی داشته‌است. علی رغم ماهیت کاملا متفاوت TED با برندهای بزرگ دنیا،‌ میزان وفاداری مشتریان این برند با نام‌های معتبری همچون APPLE برابری می‌نماید. 
علاقه به حضور در کنفرانس TED تنها مختص شرکت‌کنندگان آن نیست. حضور چهره‌های شاخص و برجسته‌ای همچون بیل گیتس، جین گودال، تیم برنرز-لی، ال گور، ادوارد اسنودن، ایزابل آلنده، گوردون براون و بسیاری از مشاهیر دیگر به عنوان سخنران، نشانی از این اشتیاق است.
 
 
TEDx چیست؟
 
کنفرانس‌های سالیانه TED بسیار جذاب و پرمخاطب شده‌است. اما برای اینکه این نگرش، تاثیر بیشتری در همه جای دنیا داشته‌باشد و فرصت‌های بیشتری برای علاقه‌مندان ایجاد شود تا در جریان ایده‌های جدید و تحول‌گرایانه قرار گیرند، TEDx ایجاد شده تا افراد در نقاط مختلف دنیا بتوانند راحت‌تردر محیطی شبیه کنفرانس سالیانه TED حضور پیدا کنند.
 
TEDxها رویدادهایی هستند که کاملا مستقل از TED و با هدف ایجاد فضایی مشابه با کنفرانس اصلی در سراسر دنیا برگزار می‌شوند تا ایده‌های بیشتری، فرصت انتشار داشته‌باشند. جذابیت و استقبال از آن طوری بوده که بیشتر از ١٠هزار رویداد TEDx ثبت‌شده در جهان فعالیت می‌کنند.
 
بر همین اساس، همایش (TEDxTUA (Tehran University of Arts که توسط دانشگاه هنر تهران برگزار می گردد. فراخوان عضویت نیروی تدکس خود را برروی پایگاه TEDxTUA.com منتشر کرده است. این همایش زمستان 94 به دبیری شاهین جوادی نژاد برگزار می شود.