آغاز همکاری های مشترک میان دانشگاه هنر و مناطق آزاد

۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۲ کد : ۲۲۲۲ رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۷۳

به گزارش فرینا ( پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی )، سید حسن سلطانی در حاشیه نشست علمی ـ آموزشی «مناطق آزاد؛ الگوی توسعه صنایع فرهنگی و خلاق» در مراسم امضای این تفاهم نامه «دانشگاه هنر» را به عنوان حلقه واسط، پیوند دهنده هنرهای بومی در مناطق آزاد و سرزمین اصلی معرفی کردند.
سلطانی با اشاره به اینکه دانشگاه ها در دهه های گذشته از آموزش محوری به پژوهش محوری و به کارآفرینی و اقتصاد محوری تبدیل شده اند گفت: یکی از بسترهای توجه به کارآفرینی و اقتصاد هنر، مناطق آزاد است. با گسیل کردن اساتید و تاسیس دانشکده ها در مناطق آزاد ارتباط مناطق آزاد با فضای دانشگاهی افزایش پیدا می کند. خوش بین هستیم تا با احداث پردیس های دانشگاهی بسترهای لازم برای توسعه اقتصاد هنر در مناطق آزاد فراهم شود .
وی ادامه داد: دانشگاه هنر تلاش می کند با برگزاری رزیدنسی های هنری در مناطق آزاد، فضای جدید فرهنگی و هنری و خلق آثاری منحصر به شرایط هر منطقه آزاد را با جدیت دنبال کند.
رییس دانشگاه هنر در پایان گفت: با همکاری دانشگاه هنر و مناطق آزاد، هنرمندان می توانند هر چند ماه یک بار با حضور در مناطق آزاد آثار هنری خلق نموده و در طول سال نمایشگاه مرتبط با آن برگزار شده و فضا برای خرید آثار نیز فراهم شود.
به گزارش فرینا، در دومین روز از نشست علمی ـ آموزشی «مناطق آزاد؛ الگوی توسعه صنایع فرهنگی و خلاق»، تفاهم نامه همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و دانشگاه هنر با حضور محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق این دبیرخانه و سید حسن سلطانی رییس دانشگاه هنر به امضاء رسید. 
گفتنی است؛ در بخش دوم این نشست نیز در بخش انتقال تجارب و شبکه سازی، کارآفرینان و فعالان حوزه صنایع خلاق، راه های گسترش کسب و کارهای نوین، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار را با شرکت کنندگان به بحث و بررسی خواهند گذاشت.

 


( ۶ )