گرامی داشت روز دانشجو در دانشگاه هنر برگزار شد

۱۷ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۵۵ کد : ۲۳۳ رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۹۶
گرامی داشت روز دانشجو در دانشگاه هنر برگزار شد

 

با حضور پرشور دانشجویان دانشگاه هنر، مراسم گرامی داشت روز دانشجو از ساعت ۱۴  روز دوشنبه ۱۶ آذر۹۴ در تالار فارابی دانشگاه برگزار شد. در این مراسم فاطمه راکعی به عنوان سخنران اصلی و همچنین ریاست، اعضای هیأت رییسه و مسئولان دانشگاه نیز حضور داشتند.
 
فاطمه راکعی، شاعر و فعال سیاسی در این مراسم ضمن تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان و دانشگاهیان گفت: امروز روزی است که ریشه در فعالیت های سیاسی دانشجویی دارد. در روز ۱۶  آذر ۱۳۳۲ که دانشگاه تهران تنها دانشگاه کشور بود و بستری جدی برای فعالیتهای سیاسی محسوب می شد، در یک واکنش سیاسی به موضوع گسترش روابط با کشورهای استعماری، سه تن از عزیزان دانشجو در دانشکده فنی دانشگاه تهران به شهادت رسیدند و تعداد زیادی مجروح و زخمی شدند که نام و یادشان گرامی باد.
 
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دانشجوی هنر نمی تواند سیاسی نباشد. زیرا هنرمندان مهربانترین انسانها هستند و لحظات زندگی برای آنها مهم است. مگر می شود هنرمند نسبت به زندگی فردی، خانوادگی یا آینده اجتماعی خود بی تفاوت باشد؟ مرام هنرمند، بی تفاوتی نیست. بنابراین رسالت این دانشگاه و همه هنرمندان برای ساختن جامعه بسیار بیشتر از دیگران است و شما هنرمندان باید پرچمدار توسعه پایدار در کشور باشید.
 
راکعی با اشاره به وجود دو جریان فکری و نگرش سیاسی در جامعه و دانشگاهها و لزوم توجه و شرکت در انتخابات تصریح کرد: از سیاست و از ایده آل ها و آرمانهای خودمان قهر نکنیم. هماهنگی و انسجام شما می تواند کارساز باشد؛ چنانچه در انتخابات سال ۹۲ این اتفاق افتاد. شما دوستداران زیبایی، در مقابل زشتی ها و خشونت ها بایستید و با حضور و اثرگذاری در همه مسائل جامعه به گونه ای فعال و خلاق شرکت کنید.
 
دکتر غلامرضا اکرمی رئیس دانشگاه هنر نیز در این مراسم ضمن تبریک روز دانشجو گفت: هر روز از نظر ما روز دانشجوست و این روز، روز گرانقدر و مهمی است. امیدوارم در دوران دانشجویی خاطرات خیلی خوبی داشته باشید که بعد از فارغ التحصیلی نیز روز دانشجو برایتان گرامی باشد.
 
ایشان همچنین افزود: دوران دانشجویی بهترین دوران زندگی است. کسی که دنبال دانش است بهترین ثروت و دارایی را می جوید. و هنر، سرآمد همه دانش هاست. انشاءالله بتوانید هنرمندان خوب و قابلی برای کشور و جامعه باشید. این دوران، از لحاظ فکری و حرفه ای برای شما دوران سازندگی و حضور در محیط پرتعاملی است که آینده شما را می سازد.
 
دکتر اکرمی همچنین با اشاره به لزوم توجه به  مسائل سیاسی درجامعه نیز افزود: شما از فرهیختگان جامعه هستید و می بایست به اینگونه مسائل هم توجه و نسبت به آن آگاهی داشته باشید. آگاهی از سیاست به معنای سیاسی بودن نیست. بلکه باید با آن آشنا باشید که بتوانید تصمیم بگیرید. بدانیم که می توانیم در مسائل کشور تأثیرگذار باشیم و جامعه این انتظار را از ما دارد. بنابراین نسبت به مسائل، حساسیت داشته باشیم و افراد خوب و شایسته ای را انتخاب کنیم تا مملکت خوبی داشته باشیم.
 
همچنین دکتر سید محسن هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز در این مراسم گفت: زمانها، به احترام موضوع ها گرامی داشته می شوند. اینکه پس از ۶۲ سال از آغشته شدن ساحت مقدس دانشگاه به خون دانشجو، هنوز این روز برای همه گرامی است، نشان از اهمیت دانشجو دارد. مقدس ترین واژه در فرهنگ ما ایرانیان و مسلمانان "دانشجو" است. خداوند در قرآن کریم به "قلم" قسم یاد کرده و در فرهنگ ایرانی "خرد" از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است. روز دانشجو متعلق است به همه دانشجویانی که با همه مشقت ها و کمبودها باز هم زحمت می کشند و فعالیت می کنند. خوشحالم که از مراسم استقبال کردید به طوری که صندلی کم آمده است.