جلسه هم اندیشی اساتید خانم دانشگاه هنر برگزار شد

۰۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۵ کد : ۲۳۴۰ رویدادها
تعداد بازدید:۲۳۹۲

در جلسه هم اندیشی که به مناسبت روز زن در سالن جلسات نهاد دانشکده کاربردی در تاریخ 6 اسفند 97 برگزار شد  خانم دکتر اعوانی عضو هیئت علمی موسسه فلسفه و حکمت و دارای مدرک دکتری از دانشگاه بن آلمان در جمع اساتید خانم دانشگاه حضور یافتند.

دکتر اعوانی در این جلسه در مورد کرامت و منزلت انسانی صحبت کردند و گفتند مهم این است که انسان از دید خودش افتخار آفرین باشد نه از دید افراد و جامعه. ایشان در ادامه فرمودند که اعتبار انسان باید ذاتی باشد نه عارضی و اعتبار عارضی بنا به هر دلیلی که برای انسان ایجاد شده باشد پس  از اتمام آن از بین می رود. ارزشها در انسان نباید نسبی باشند و توقعات انسان نباید بیرونی باشد و توقعات بیرونی محکوم به شکست هستند و کرامت انسانی حکم می کند قبل از تحمیل قانون به انسان، انسان خود قوانین را رعایت کند و اگر انسان به جایی برسد که زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات را توهین به خود و ارزشهای انسانی تلقی کند آنجا است که کرامت انسانی  در او بروز کرده است. ایشان در آخر فرمودند انسان با کرامت، انسانی است که اگر به او بگویند بهشت و جهنمی وجود ندارد تغییری در رفتار او به وجود نمی آید.

در ادامه جلسه و بعد از اتمام صحبت های  خانم دکتر اعوانی، حجت الاسلام و المسلمین دوست پرور مسئول نهاد رهبری ضمن عرض تبریک به همین مناسبت خطاب به استادان فرمودند که تا می توانید به پدر و مادر خود نیکی کنید و اگر در قید حیات نیستند برای آنها با تمام عشق نیکی و احسان کنید و صدقه دهید پس از ایشان دکتر سلطانی رییس دانشگاه هم روز زن و میلاد حضرت فاطمه (س) را به اساتید تبریک گفتند و یادآور شدند که ما در حال حاضر در محیطی در حال تلاش هستیم که بستر تحول در جامعه است و سکاندار این محیط(دانشگاه) شما اساتید محترم هستید و دیگر اینکه چشم امید ما به استادان جوانی که به تازگی پا در این عرصه نهاده اند و اینان باید با استفاده از تجربه استادان با سابقه پاسخگوی نیاز  دانشجویان و جوانان امروز باشند. در انتهای جلسه نیز هدیه ای از طرف ریاست دانشگاه به تمام اساتیدی که در جلسه حضور داشتند اهدا گردید.

 


( ۵ )