نشست صمیمانه ی رییس و معاونین دانشگاه با دانشجویان

۰۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰ کد : ۲۵۴۵ رویدادها
تعداد بازدید:۱۵۲۴

نشست صمیمانه ی رییس و معاونین دانشگاه با دانشجویان، عصر روز چهارشنبه مورخ 98/3/1 در تالار فارابی دانشکده ی هنرهای کاربردی برگزار گردید. دکتر سلطانی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست که به درخواست شورای صنفی دانشجویان اتفاق افتاده است فضای کنونی دانشگاه را فضایی آکنده از ادب و احترام و رشد دانسته و خاطر نشان کرد که مسئولین دانشگاه امروز در تمامی زمینه های فرهنگی، آموزشی و رفاهی آماده ی خدمت رسانی به دانشجویان عزیز بوده و با آغوش باز پذیرای نقطه نظرات این عزیزان می باشند. در ادامه ی جلسه دکتر زمانی فرد معاون دانشجویی با اشاره به وظایف متنوع و مختلفی که بر عهده ی این معاونت است محورهای اصلی فعالیتهای این حوزه را بر سه رکن: قانون گرایی، کیفیت بخشی در حوزه ی خدمات و رعایت نظم و انضباط در کلیه ی امور عنوان کرد. ایشان در ادامه به ارایه گزارش یکساله ی فعالیت این حوزه پرداخته و به اقدامات انجام شده از قبیل ساخت و راه اندازی رستوران پردیس باغ ملی، افزایش ظرفیت خوابگاه خودگردان از ۵۰ نفر به ۱۵۰ نفر، تجهیز سراهای دانشجویی به فضاهای کارگاهی و پلاتو، اعطای انواع وامهای دانشجویی، خدمات مشاوره ای به ۳۵۰۰ نفر در یکسال گذشته، ارایه خدمات درمانی به ۱۵۰۰ نفر، راه اندازی مرکز دندانپزشکی، توزیع بلیط استخر در کرج و ۴ نقطه ی تهران و ... اشاره کرد.

پس از صحبتهای ایشان، دانشجویان به بیان مسایل و مشکلات خود پرداختند که عمده مشکل آنها مسایل مربوط به سراهای دانشجویی و کیفیت غذا بود. برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی نیز از مسایلی بود که دانشجویان این رشته به آن اشاره کردند. بهره گیری از پتانسیل بالای دانشجویان در کلیه ی زمینه ها، راه اندازی انجمن فعال دانش آموختگان و بهره مندی از توانمندی های فارغ التحصیلان دانشگاه، افزایش زمان استفاده از کتابخانه، راه اندازی و ایجاد کتابخانه برای دانشجویان رشته ی نمایش که در پردیس باغ ملی مستقر هستند و ... از جمله درخواستهای دانشجویان بود.

دکتر سلطانی پیش از پاسخ دادن به پرسشها و درخواستهای طرح شده گفت: خوشحالم که در جمع عزیزانی هستم که با عقل نقاد خود دانشگاه را زیر نظر دارند. باید از شما تشکر کنم که با ایجاد فضایی آرام به دنبال تحقق خواسته های خود هستید. دانشگاه به عنوان نهادی برتر و دانشجو به عنوان عضو نوآور و نواندیش تلاش می کند که همواره الگویی برای جامعه باشد و هدف ما نیز همین است. آنچه مسلم است گفتگو می تواند تمامی سوتفاهم ها و گلایه های احتمالی را از میان بردارد و شورای صنفی دانشجویان نقش قابل توجهی در این زمینه دارد و می تواند یاریگر مسئولین در زمینه های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی باشد. در ادامه دکتر سلطانی به دانشجویانی که خواستار برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی بودند قول داد که کلیه ی حمایتهای لازم را از این جشنواره خواهد کرد.

در ادامه ی جلسه دکتر زمانی فرد در پاسخ به وضعیت غذا، به جایگاه وضعیت تغذیه و رستوران  دانشگاه هنر بین ۱۰ دانشگاه برتر کشور اشاره کرد. وی گفت که با وجود مسایل و مشکلات  اقتصادی حاکم، کیفیت غذاهای دانشگاه به اصرار و دستور رییس دانشگاه به شکل گذشته است. در مورد سراهای دانشجویی طبق دستور صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم مبنی بر ارتقا کیفیت سال گذشته با اقدامات انجام شده سراهای دانشجویی دانشگاه از درجه ی ۴ به درجه ی ۳ ارتقا یافتند و امسال هم  قرار است به درجه ی ۲ برسند. در زمینه ی تعمیر و تجهیز سراهای دانشجویی نیز در بین ۱۰ دانشگاه برتر کشور هستیم و با وجود اعلام در دفترچه ی راهنمای کنکور مبنی بر عدم ارایه خوابگاه،‌ ۷۵ درصد دانشجویان را اسکان داده ایم. وی در پاسخ به لغو اسکان چند دانشجو نیز موضوع را عدم رعایت نظم و انضباط و قوانین دانست و گفت اگر موضوع غیر از این باشد شخصا برای حل موضوع ورود خواهم کرد. وی در پایان ضمن تشکر از دانشجویان تاکید کرد که همواره درب اتاقشان به روی دانشجویان عزیز باز است و  تمامی افراد این حوزه هدفی جز خدمت رسانی به دانشجویان عزیز را نداشته و ندارند. در پایان ،دانشجویان ضمن تشکر از برگزاری این جلسه ،خواستار تداوم برگزاری آن شدند.