کارگروه‌های هیئت هنر

۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۸ کد : ۲۷۵۰ رویدادها
تعداد بازدید:۱۵۳۶

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هرساله کارگروه‌های هیئت هنر هر کدام به منظور تامین برخی نیازهای هیئت تا قبل از مراسم دهه محرم اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی و ورک‌شاپ عملی می‌کنند.

یکی از کارگروه‌های این هیئت، کارگروه صنایع دستی است که امسال قرار است در دو بخش تولید محصول برای میز فروش و طراحی برای فضای قاب توسل فعالیت کند.

لازم به ذکر است در این حوزه کارگروه صنایع دستی آموزش فرشینه را به عنوان یکی از محصولات فروش ارائه می‌کند. مسئول کارگروه صنایع دستی هیئت هنر با اشاره به دیگر محصولات تولید شده در کارگروه صنایع دستی گفت: تولید کاشی لاجوردی، سفال محصولات گلیم و فرشینه از جمله محصولات این کارگروه است.  

فاطمه حقیقی رئیس کارگروه صنایع دستی هیئت هنر در ادامه با اشاره به فعالیت کارگروه صنایع دستی می‌گوید: کارگروه صنایع دستی یکی از کارگروه‌هایی است که محصولات میز فروش هیئت را تامین می‌کنند. کارگروه صنایع دستی علاوه بر این یک اثر فاخر تولید می‌کنند که در سال‌های گذشته به نام سقاخانه یا قاب توسل شناخته می‌شد.

قاب توسل ، قابی از فضای هیئت است که طی چند جلسه ایده پردازی اولیه مختصات آن تعیین می‌شود.فاطمه حقیقی در این مورد توضیح داد: هم اکنون یکی از ایده ها که از نظر فرمی و محتوایی مناسب تر بود با رای دوستان انتخاب شده است . جلساتی هم برای انتخاب ابزار و نوع سازه و ... برگزار شده و در حال حاضر بچه های طراحی سنتی در حال طراحی نقوش قاب هستند.  در هفته های بعد کارهای اجرایی و پیاده‌سازی قاب را انجام خواهیم داد.

رئیس کارگروه صنایع دستی می‌گوید: کارگروه صنایع دستی یکی از کارگروه های هیئت هنر است که در قدم اول با ایده ی تولید محصولات مورد نیاز هیئت شکل گرفته است. در طی سال های مختلف کارگروه اهداف مشخصی رو دنبال کرده و تا این لحظه توانسته چهار بخش اصلی (قاب توسل، تولید اقلام مورد نیاز هیئت، کارهای جمعی و ورکشاپ ها و بازدید های تخصصی) را راه اندازی و فعال کند.

وی تاکید کرد: برای حضور در کارگروه‌ها و ورکشاپ‌های هیئت نیازی به دانش اولیه نیست و اینجا افراد حتی بدون دانش اولیه در کنار باتجربه‌ترها در فضایی صمیمانه قرار گرفته و از یکدیگر کسب تجربه می‌کنند.

برای هر کدام از این بخش ها جلسات مشخصی گذاشته می‌شود در مورد فعالیت ها تبادل نظر میشود و افراد با همراهی هم از مرحله ایده پردازی تا اجرا در هر گروه به فعالیت می‌پردازند که با توجه به فضای مشارکتی موجود در تمامی کار های تعریف شده علاقمندان با هر ایده و توان اجرایی می‌توانند در این کارگروه فعال شوند.

گفتنی است هیئت هنر دارای ۱۴ کارگروه با عنوان‌های گرافیک، تصویرسازی، عکاسی، صنایع دستی، نمایش و .... است که   پوستر و نحوه ارتباط گیری و عضویت در این کارگروه‌ها در اکانت فضای مجازی هیئت به نشانی زیر به تفصیل آمده است.

http://heyathonar.ir


( ۳ )