آیین نکوداشت ورود نودانشجویان دانشگاه هنر برگزار شد

۱۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۱ کد : ۲۸۷۳ رویدادها
تعداد بازدید:۱۲۳۱

به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر، آیین نکوداشت ورود نودانشجویان این دانشگاه از ساعت 16 روز دوشنبه 15 مهر 98 با حضور پرشور نوورودی ها در تالار فارابی برگزار شد.

در این مراسم دکتر سلطانی رئیس دانشگاه هنر، حجت الاسلام دوست پرور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولان و مدیران دانشگاه هنر حضور داشتند و اجرای برنامه را علی صابر الشعرا از دانشجویان بازیگری و کارگردانی دانشکده سینماوتئاتر برعهده داشت.

دکتر سلطانی رئیس دانشگاه هنر در این مراسم ضمن خیرمقدم به دانشجویان و آرزوی توفیق برای آنها گفت: حضور شما در این دانشگاه از آن جهت مغتنم است که برای خلق اثری ارزشمند که آنرا "دانشگاه هنر" می نامیم، دانشجویانی تازه نفس، خوش ذوق و با سلیقه های عالی به جمع مان افزوده شده اند. اثری که در طول شکل گیری اش با پستی و بلندی، سازگاری و ناسازگاری، روشنی و تاریکی و کنتراست های متعددی روبرو بوده است و عزم و اراده برای پیمودن این مسیر و تکمیل این اثر بر عهده همه ماست. باید به بهترین نحو نقش خود را بازی کنیم و در این مسیر، تعالی خود و دانشگاه را مد نظر بگیریم. ایشان همچنین در بخش دیگری از سخنانش افزود: ما به عنوان مسئولان دانشگاه وظیفه داریم زیرساختهای مورد نیاز برای شکل گیری و به بار نشستن این اثر هنری را فراهم کنیم تا اثری افتخارآمیز خلق شود. شما عزیزان نیز با ایده های جدید و فکرهای تازه و خلاقیت های روزآمد آمده اید تا بهتر از گذشته دانشگاه هنر را به تعالی خود نزدیک کنید. ایجاد نظم مناسب و آرامشی همراه با پویایی لازم است تا این مسیر به خوبی طی شود. اجازه می خواهم که از طرف شما این عهد را با هم ببندیم که تلاش کنیم با رعایت نظم های حاکم بر فضای دانشگاهی، به قوانین آموزشی و پژوهشی و فرهنگی مان احترام بگذاریم تا از شما هنرمندان مستعد امروز، هنرمندان شهیر و فرهیخته فردا به یادگار مانَد.

حجت الاسلام دوست پرور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز با تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی به نودانشجویان، گفت: شما در آغاز مسیر و یک حرکت چندین دهه ای هستید. تردید نکنید که تا یک دهه دیگر ایرانی درخشان و پرافتخار خواهید داشت؛ به شرطی که خود بخواهید. آدم های امیدوار و تأثیرگذار اجتماعی به آینده می نگرند و آینده را می سازند. ما نسلی هستیم که در کوران جنگ درس خواندیم و با همه سختی ها ایران را نگه داشتیم. اینک ایران کشوری قدرتمند است که می تواند در برابر ابرقدرتهای دنیا سینه سپر کند. بر شماست که با تکیه بر خلاقیت و هنرتان در آینده این سرزمین بدرخشید و آنرا بسازید. 

همچنین سرکار خانم امیری رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی نیز طی سخنانی به معرفی فعالیت های مرکز برای دانشجویان پرداخت و از دانشجویان خواست که در طرح پایش سلامت دانشگاه مشارکت کنند.

ایشان با اشاره به کانون همیاران سلامت که فعالیت های آن در جهت سلامت روان و بهداشت فردی دانشجویان است، افزود: در مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه هنر برای مشاوره و روانشناسی با یک تیم تخصصی مجرب از فارغ التحصیلان دانشگاههای برتر کشور در خدمت دانشجویان هستیم. همچنین از سال گذشته به همت ریاست محترم دانشگاه و معاون محترم دانشجویی، خدمات دندانپزشکی نیز در این مرکز برای دانشجویان ارائه می شود که پزشکان بسیار خوبی در آن مشغول به کار هستند.

در این مراسم، غرفه های انجمن های علمی دانشگاه، در محوطه دانشکده هنرهای کاربردی به معرفی فعالیت های دانشجویان عضو و ثبت نام از اعضای جدید پرداختند.

همچنین در این مراسم، از دو تن از دانشجویان که در جشنواره تیتر 11 حائز کسب مقام شده بودند، تقدیر شد: محمد یکتامنش برای نشریه "مورف" در رشته انیمیشن و سجاد یزدانی برای نشریه "مهراز" در رشته معماری.

از دیگر برنامه های این مراسم، اجرا توسط گروه موسیقی سنتی بام و گروه کُر شانته از دانشکده موسیقی دانشگاه هنر بود.