گزارش فصل اول از سلسله هفته‌های پژوهش دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر

۲۲ مهر ۱۳۹۸ | ۰۸:۱۹ کد : ۲۸۹۱ رویدادها
تعداد بازدید:۱۲۴۸

گزارش  فصل اول از سلسله هفته‌های پژوهش دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر

فصل اول از هفته‌ها‌ی پژوهشی دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر برگزار شد. در پی برنامه ریزی‌های انجام شده در دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر دانشگاه هنر، تصمیم بر این شد تا سلسله نشست‌های پژوهشی با کمک انجمن‌های علمی این دانشکده برگزار گردد. دکتر ایرج داداشی عضو هیئت علمی و مدیر گروه پژوهش‌هنر و همچنین مشاور انجمن‌های علمی دانشکده، هدف از برگزاری این سلسله هفته‌های پژوهشی را تشویق دانشجویان دکتری و همچنین کارشناسی ارشد برای به اشتراک گذاشتن پژوهش‌های اخیر خود و از طرفی تقویت روحیه مباحثه و نقد در میان دانشجویان بیان کردند.
    در فصل اول از هفته نشست‌های دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر که با کمک انجمن علمی پژوهش هنر و انجمن علمی فلسفه هنر برگزار شد، تعداد ده نفر از دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد پژوهش هنر در زمینه‌های مختلف علمی و فلسفی به ارائه سمینارهایی در راستای پژوهش‌های اخیر خود پرداختند. و در پایان هر سمینار زمانی به پرسش و پاسخ و مباحثه و نقد  میان دانشجویان اختصاص داده ‌شد.
    در پنل اول که به مدیریت دکتر ایرج داداشی برگزارشد: فرزانه قاسمی با موضوع تحلیل پدیدارشناختی ترکیب و بسط انواع فضا در معماری خانه بنی کاظمی کاشان، سمیه جلالیان با موضوع فارابی و شعر، ندا روحانی با موضوع یادگیری به مثابه تجربه هنری، لاله جهانبخش با موضوع بررسی تطبیقی خدای آتش در اسطوره های ایران و هند  و کامران حسین خانی با موضوع ارتباط آتش و محراب در طرح و نقش قالی ایران با رویکرد نقد کهن الگویی به ارائه سمینار خود پرداختند.

    در پنل دوم دانشجویان: ساره امیری با موضوع ازخودبیگانگی و نسبت آن با استتیک در اندیشه مارکس، مرضیه ابراهیمی با موضوع فرمالیسم و مارکسیسم، مهدی حامدی با موضوع بررسی سیر تطور کارتوگرافی اسلامی و شکل­گیری نقشه­های مکه مرکز، نجمه امینی با موضوع اسطوره در اندیشه بارت و در انتها  سپهر دانش اشراقی با موضوع هنر سیاسی در اندیشه ژاک رانسیر به ارائه سمینار خود و مباحثه و نقد پیرامون پژوهش‌ها با دیگر پژوهشگران شرکت کننده در جلسه پرداختند. لازم به ذکر است دکتر محمدرضا مریدی عضو هیئت علمی گروه پژوهش هنر دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر در این سخنرانی‌ها حضور داشتند.
علاقه‌مندان و پژوهشگران برای اطلاع دقیق از زمان برگزاری ادامه این سلسله نشست‌های پژوهش و همچنین اعلام آمادگی برای همکاری می‌توانند به دفتر انجمن علمی پژوهش هنر واقع در ساختمان دانشکده علوم نظری در پردیس یاغ ملی دانشگاه هنر مراجعه کنند.

تهیه و تنظیم گزارش: سپهر دانش اشراقی