نشست تخصصی پرسش از کتابخانه فضا و معماری کتابخانه‌های عمومی در ایران برگزار شد

۲۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۲ کد : ۳۱۶۲ رویدادها
تعداد بازدید:۱۳۹۰

نشست تخصصی "پرسش از کتابخانه، فضا و معماری کتابخانه‌های عمومی در ایران" به همت دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر و با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد. در این نشست که به مناسبت هفته‌ پژوهش و فناوری و دبیری دکتر منوچهر معظمی استادیار و معاون پژوهشی دانشکده معماری و شهرساز ی دانشگاه هنر در روز یکشنبه ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۹ الی ۱۲ در سالن اجتماعات دانشکده معماری و شهرسازی برگزار شد، دکتر مهدی حجت معمار معاصر ایران، دکتر علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دکتر سیدحسن سلطانی رئیس دانشگاه هنر، دکتر سیامک محبوب مدیر کل دفتر برنامه ریزی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مهندس هادی امیری مدیر کل امور عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، دکتر نادیه ایمانی دانشیار و رئیس مرکز اسناد دانشگاه هنر حضور داشتند.

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه هنر و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در راستای توسعه همکاری‌های علمی، فنی و هنری دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی کشور در این نشست منعقد شد و گروه همکاری‌های علمی، هنری با جامعه نیز از سوی دانشگاه هنر، نظارت بر حسن اجرای این تفاهم‌نامه را بر عهده دارد.

در این نشست علمی- تخصصی نیم‌روزه، میزگرد و گفت ‌وگویی نیز با حضور متخصصان و کارشناسان مدعو درباره معماری کتابخانه برگزار شد.

به گفته ی دکتر منوچهر معظمی دبیر نشست، این نشست تخصصی مشترک، مقدمه‌ای برای نشست‌های تخصصی بعدی و نیز برای «همایش ملی معماری فضاهای کتابخانه‌ای در ایران» است که مقرر است در همکاری با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال 1399 برگزار گردد.

گزارش و عکس: رامین فناییان