مجمع عمومی شورای صنفی کارمندان دانشگاه های دولتی کشور برگزار شد

۰۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۶ کد : ۳۱۸۳ رویدادها
تعداد بازدید:۱۴۰۵

نشست صمیمی اعضای شورای مرکزی کارمندان دانشگاههای کشور با دکتر سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در روز چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ برگزار شد.

در این نشست مهندس محمد یوسفی، رئیس شورای مرکزی صنفی کارمندان دانشگاه های کشور، ضمن معرفی اعضای کمیسیون ها، خواستار تاکید ایشان جهت ارتباط این شورا با وزارت علوم برای پیشبرد اهداف دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ شد.

سپس دکتر سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن اشاره به این مطلب که طبق آمار، کارمندان  شاغل در  دانشگاه با حدود بالغ بر یکصد هزار نفر کارمند، تعداد در خور توجهی از دانشگاه ها را تشکیل داده اند، به نسبت منطقی استاد به کارمند نیز اشاره نمود.

ایشان به شورای صنفی کارمندان پیشنهاد کرد:

 رابطه‌ای منطقی با بدنه وزارتخانه و دانشگاه‌ها را با رویکرد کمک به حل مشکلات و مسائل کارمندان در کنار کمک مؤثر در زمینه‌های مختلف به کشور دنبال کنند و موارد را عملیاتی تعریف و با ارتقای دانش شورای صنفی در چند حوزه مهم از جمله موارد زیر پیگیری نمایند: رعایت شأن کارمندان، حقوق و مزایا، بازنشستگی و ایام فراغت.

همچنین تأکید بیشتر ایشان بر گیرایی مشاغل و مهارت‌آموزی کارمندان در چارچوب دانشگاه جدید و دانشگاه آینده بود و خواهان ایجاد فضاهای عملکردی و عملیاتی و تدوین مهارت‌های لازم برای کارمندان شد.

همچنین  سرکار خانم  میزبان مسئول  کمیسیون اداری، ضمن تقدیر وتشکر  از حضور ایشان در جمع شورای صنفی مرکزی کارکنان آموزش عالی  دو  در خواست مهم طرح کرد:

 ۱.  مساعدت دبیرمحترم شورای عالی انقلاب فرهنگی در تعیین جایگاه شورای  صنفی کارمندان دانشگاه ها در  چارت دانشگاه ها همانند شورای دانشگاه  تا بصورت ریشه ای جایگاه شورای صنفی  در دانشگاه ها مشخص وبا تغییر وزیر و رئیس دانشگاه ها جایگاه آنان  دچار تزلزل نگردد.

۲ . درخواست تعریف کارمندان دانشگاه ها در برنامه ها  اهداف  و چشم اندازهای آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی  در کنار دانشجویان و اعضای هیئت علمی تا خلاء نقش کارکنان به عنوان یکی از ارکان دانشگاه ها در قوانین و تعاریف مصوب لحاظ گردد.

دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن استقبال از هر دو پیشنهاد خواهان تنظیم سند نقش کارکنان در برنامه های شورای عالی انقلاب فرهنگی شد و در خصوص تعریف جایگاه شورای صنفی در چارت دانشگاهها هم فرمود با جناب آقای دکتر غلامی وزیر محترم مذاکره خواهند نمود.

همچنین در ادامه جلسه شورای صنفی نشستی با آقای دکتر علی احمدی مسئول کمیسیون بررسی قوانین ومسئول ارتباط کمیسیونهای  مصلحت نظام با رهبر معظم داشتند که مقرر شد قوانین و آیین نامه های مرتبط و متعارض با کارمندان دانشگاه ها جهت بررسی کتبا به ایشان گزارش گردد.

کانال رسمی مجمع عمومی شورای صنفی کارکنان دانشگاه های کشور:

@faryazanian95

@general_Assembly97