اولین جلسه شورای سیاستگذاری کمیته هنری بخش دانشگاهی چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) برگزار شد

۲۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۲۲ کد : ۳۲۰ رویدادها
تعداد بازدید:۱۸۳۷
اولین جلسه شورای سیاستگذاری کمیته هنری  بخش دانشگاهی چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی و به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی، این جلسه که با حضور رئیس دانشگاه هنر تهران، معاونین فرهنگی و اجتماعی چهار دانشگاه هنر کشور و مسئول دبیرخانه دائمی بخش دانشگاهی جشنواره برگزار شد، مسئولین به بحث و تبادل نظر درخصوص سیاستگذاری بخش دانشگاهی جشنواره چهاردهم امام رضا (ع) پرداختند. 
 
در ابتدا دکتر اکرمی؛ رئیس دانشگاه هنر تهران، ضمن خوشامدگویی به میهمانان و ابراز خرسندی از برگزاری موفق جشنواره سیزدهم در بخش دانشگاه پیشنهادات خود را جهت هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره چهاردهم ابراز داشتند. همچنین ایشان تأکید کردند که جشنواره رضوی به عنوان یکی از موضوع های تولید آثار هنری و پایان نامه های دانشجویی به استادان و مدیران گروه ابلاغ شود. 
 
در ادامه محمد تکلو؛ مسئول دبیرخانه دائمی بخش دانشگاهی جشنواره در وزارت علوم به ارائه گزارشی از عملکرد این بخش در جشنواره سال گذشته پرداخت. ایشان ضمن قدردانی از عملکرد موفق دبیرخانه های دانشگاه هنر تهران و اصفهان در جشنواره سیزدهم اعلام کرد امسال برگزاری جشنواره از طریق پنج کمیته هنری، کمیته علمی- پژوهشی، کمیته بین الملل، کمیته فرهنگی و ادبی، کمیته بانوان و کمیته طب رضوی انجام خواهد شد که مسئولیت کمیته هنری جشنواره چهاردهم به دانشگاه هنر تهران واگذار می شود.
 
دکتر هاشمی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر تهران در ادامه به سازوکار تأسیس دبیرخانه، انتخاب اعضای شورای سیاستگذاری، دبیر اصلی جشنواره و ... پرداختند و با نظرخواهی از حاضرین جلسه کمیته هنری را به پنج حوزه مختلف تقسیم کردند. مقرر شد جهت اطلاع رسانی هرچه بهتر جشنواره دبیرخانه هایی زیر نظر دبیرخانه اصلی در چهار دانشگاه هنر تشکیل شده و هر کدام از این دبیرخانه ها یک منطقه کشور را در راستای اهداف جشنواره پوشش دهند. 
 
ایشان همچنین با تأکید بر نقش پررنگ دانشجویان در برگزاری موفق جشنواره سیزدهم ادامه دادند: «هدف ما در جشنواره چهاردهم این است که دغدغه عده کثیری از دانشجویان در سراسر کشور (چه هنرمند چه غیرهنرمند) فرهنگ رضوی باشد و تأثیری که حضور حضرت در کشور ایران داشته و دارند را بتوان از طریق این جشنواره منعکس کرد. هدف از برگزاری این جشنواره تولید آثار نیست بلکه بهانه ای است تا به تأثیر حضرت در زندگی ها اندیشیده شود.»
 
 در پایان جلسه نیز اعضای فعلی شورای سیاستگذاری به شرح زیر انتخاب شدند:
 
جناب آقای دکتر اکرمی؛ رئیس محترم دانشگاه هنر تهران و رئیس شورا
جناب آقای دکتر جعفرپور؛ رئیس محترم اداره پشتیبانی از فعالیت های قرآنی وزارت علوم و عضو علی البدل شورا
جناب آقای دکتر سید محسن هاشمی؛ معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر تهران و دبیر و عضو اصلی شورا
جناب آقای دکتر سیدعلی بدری؛ معاون محترم پشتیبانی دانشگاه هنر تهران و عضو اصلی شورا
حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا موسوی شربیانی (معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر اسلامی تبریز)؛ عضو اصلی شورا
سرکار خانم دکتر ملک (معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر اصفهان)؛ عضو اصلی شورا
جناب آقای اثنی عشری ( مدیر محترم فرهنگی دانشگاه هنر شیراز)؛ عضو اصلی شیراز