ششمین دوره از نمایشگاه مشق هنر آغاز به کار کرد

۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۷ کد : ۳۳۲۲ رویدادها
تعداد بازدید:۸۶۶

ششمین دوره از نمایشگاه مشق هنر (دستاوردهای دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر) از امروز 14 بهمن 98 به مدت 8 روز در مجموعه باغ ملی آغاز به کار کرد. این نمایشگاه شامل آثار عملی دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی است که با مدیریت دکتر محمدرضا متینی عضو هیأت علمی گروه معماری دانشگاه هنر در حال برگزاری است.

به گفته ی دکتر متینی در این نمایشگاه بیش از 400 اثر به همراه عکس و مدل و ساخته های حجمی از دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد گروههای معماری، معماری داخلی، معماری انرژی و شهرسازی به نمایش درآمده است.

ایشان درخصوص دلیل برگزاری این نمایشگاه می گوید: به طور معمول در دانشکده های معماری و شهرسازی، گروههای آموزشی به صورت اختصاصی و جداگانه آثار دانشجویان را به نمایش می گذارند تا استادان بتوانند به مقایسه ای بین آثار پرداخته و بر اساس آن داوری و قضاوت کنند. اما این نمایشگاه، آثار همه ی دانشجویان دانشکده را کنار هم جمع کرده تا بدین گونه برآیندی کلی از محصول دانشجویان در طول ترم را مشاهده کنیم. به این ترتیب هم دانشجویان و هم استادان می توانند آثار و گروهها را با هم مقایسه کنند و نقاط قوت و ضعف مورد بررسی قرار گیرد. همچنین درباره ی کارها صحبت شود و ارتباطاتی شکل بگیرد که در روند تکمیل آموزش موثر و مفید است. علاوه بر این برنامه ریزی کرده ایم نمایشگاهی از آثار برگزیده را نیز به صورت جداگانه برگزار کنیم.

دکتر متینی با اشاره به اینکه در رشته معماری می بایست آثار با هم مقایسه شوند و دیدن فایل آثار کافی نیست، افزود: این نمایشگاه، امکان مقایسه ای درون دانشکده ای را فراهم ساخته اما اگر شرایطی فراهم شود تا آثار دانشجویان ما با دانشجویان سایر دانشگاهها نیز مقایسه شود، اتفاقات بسیار خوبی رقم می خورد.

ایشان همچنین از حضور در فضایی با تاریخچه طولانی همچون باغ ملی به عنوان وجه تمایز دانشجویان رشته ی معماری دانشگاه هنر اشاره کرد که تأثیری بسزا در روحیه، رفتار، شخصیت و نگاه معمارانه این دانشجویان دارد و در دانشجویان سایر دانشگاهها دیده نمی شود.

گزارش و عکس: رامین فناییان