دکتر محمد شهبا تندیس کتاب سال سینمای ایران را دریافت کرد

۰۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۴۵ کد : ۳۳۴ رویدادها
تعداد بازدید:۱۸۱۳
دکتر محمد شهبا تندیس کتاب سال سینمای ایران را دریافت کرد

 

پنجمین دوره جایزه کتاب سال سینمای ایران شامگاه چهارشنبه ۵ اسفند ماه در موزه سینما برگزیدگان خود را شناخت و دکتر محمد شهبا عضو هیات علمی دانشکده سینما و تاترعلاوه بر تندیس کتاب سال سینما ، برای یک عمر ترجمه سینمایی جایزه ویژه دریافت کرد. 
 
به گزارش روابط عمومی، در بخش ناشر برگزیده لوح و تندیس هدهد به لطف‌الله ساغروانی مدیر انتشارات هرمس اهدا شد و در بخش ترجمه، لوح و تندیس هدهد به دکتر شهبا برای ترجمه کتاب «تاریخ اجتماعی سینمای ایران» نوشته حمید نفیسی منتشر شده توسط انتشارات مینوی خرد رسید. ضمن اینکه ایشان به پاس ترجمه های متعدد سینمای در سالیان گذشته  یک جایزه ویژه هم دریافت کرد.
 
در بخش ترجمه ۲ دیپلم افتخار به دکتر احمد الستی و محمد همتی برای کتاب «هنر دقت» نوشته مایکل اوپیتس از بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه اهدا شد و در بخش بهترین تالیف، دیپلم افتخار به دکتر احمد ضابطی جهرمی مولف «شکل‌شناسی و گونه‌شناسی فیلم مستند» منتشرشده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی رسید. همچنین محمد گذرآبادی نویسنده کتاب «فرهنگ فیلمنامه» منتشرشده در بنیاد سینمایی فارابی هم لوح و تندیس هدهد بخش بهترین تالیف را از آن خود کرد.
 
پنجمین دوره مراسم اهدای جایزه کتاب سال سینمایی به دبیری اکبری نبوی برگزار شد و چهره‌های سینمایی و ادبی از جمله محمود اربابی، بهروز افخمی،دکتر حجت‌الله ایوبی،دکتر حمید دهقانپور عضو هیات علمی دانشگاه هنر، محمدجواد فریدزاده، مهران کاشانی و فرزاد موتمن داوری آثار را در تمام بخش‌ها بر عهده داشتند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

( ۲ )