پویانمایی «ماهی‌گیر و بهار»، نامزد دو جایزه از جشنواره فیلم پراویدنس شد

۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۹ کد : ۳۳۵۰ رویدادها
تعداد بازدید:۵۶۵

پویانمایی «ماهی‌گیر و بهار» ساخته دکتر سیدحسن سلطانی رئیس دانشگاه هنر، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم انیمیشن از نگاه تماشاگران و بهترین انیمیشن ویژه هیات داوران از جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان پراویدنس شد. این انیمیشن ۱۰ دقیقه‌ای از تولیدات ۲۰۱۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با تکنیک سه بعدی ساخته شده و داستان ماهی‌گیری را روایت می‌کند که در انتظار بهار نشسته اما بازگشت بهار طولانی شده و او هر روز در کلبه خود با ساختن شکوفه‌هایی منتظر آمدن بهار است تا این‌که یک روز بیرون از کلبه شکوفه‌ای را می‌بیند به دنبال آن می‌رود و متوجه می‌شود کوه یخ بزرگی جلوی آمدن بهار را گرفته و....

 پویانمایی ماهی‌گیر و بهار قرار است ساعت ۱۳ روز ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ (۱۶ فوریه ۲۰۲۰) به همراه آثاری از کشورهای آمریکا، فرانسه، استونی، جمهوری چک، مجارستان، کانادا در یک مجموعه ۷۰ دقیقه‌ای در بخش مسابقه رسمی جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان پراویدنسProvidence  در موزه نیوپورت Newport نمایش داده شود.

نمایش فیلم برای کودکان و نوجوانان، برپایی کارگاه‌های آموزشی ساخت فیلم، نشست‌های پرسش و پاسخ پس از نمایش هر فیلم از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

 در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان پراویدنس آمریکا قرار است ۱۲ فیلم بلند و بیش از ۲۰۰ فیلم کوتاه داستانی، مستند و انیمیشن از سراسر جهان به نمایش درآید.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان «پراویدنس» در ایالت «ردآیلند» آمریکا از ۲۵ بهمن تا ۲ اسفند ۱۳۹۸ (۱۴ تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۰) به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود.