جلسه دوم شورای سیاستگذاری کمیته هنری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) برگزار شد

۲۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۱ کد : ۳۶۲ رویدادها
تعداد بازدید:۱۷۳۰
جلسه دوم شورای سیاستگذاری کمیته هنری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) برگزار شد

 

میثاق چهار دانشگاه هنر کشور 
در جهت پیشبرد اهداف کمیته هنری بخش دانشگاهی 
جشنواره بین المللی امام رضا (ع)
 
 
مسئولان فرهنگی چهار دانشگاه هنر کشور در دانشگاه هنر اصفهان طی یک گردهمایی درخصوص تصویب طرح و میزان تخصیص بودجه کمیته هنری بخش دانشگاهی چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 
در این جلسه که با حضور آقایان دکتر کیانی؛ رئیس دانشگاه هنر اصفهان، دکتر جعفرپور؛ رئیس اداره پشتیبانی از فعالیت های دینی و قرآنی وزارت علوم، دکتر سید محسن هاشمی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا موسوی شربیانی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، استاد اثنی عشری؛ مدیر فرهنگی دانشگاه هنر شیراز، دکتر زاهد شفیعی؛ مدیر فرهنگی دانشگاه هنر اصفهان، استاد جوکار؛ عضو هیأت علمی دانشگاه هنر اصفهان و خانم دکتر ملک؛ معاون فرهنگی دانشگاه هنر اصفهان، و دیگر اعضای شورا برگزار شد، اعضای شورا به بحث و تبادل نظر درخصوص نحوه تصویب طرح و میزان تخصیص بودجه کمیته هنری بخش دانشگاهی چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) پرداختند.
 
ابتدا دکتر ملک ضمن خوشامدگویی به میهمانان نسبت به ایجاد ارتباط بهتر و نزدیک تر میان چهار دانشگاه ابراز خرسندی کرده و امیدواری خود را هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره را اعلام داشتند، سپس دکتر هاشمی در تکمیل صحبت های دکتر ملک فرمودند: «چهار دانشگاه هنر کشور برای برگزاری یک جشنواره ملی مذهبی گردهم آمده اند و این خود توفیقی است که به یمن برکت امام رضا (ع) ایجاد شده است». در ادامه دکتر کیانی ضمن ارائه خلاصه ای از عملکرد موفق سال گذشته دانشگاه هنر اصفهان بخصوص در بخش صنایع دستی و هنرهای سنتی با ارائه پیشنهادات و راهکارهای سازنده خود به تبادل نظر با دیگر میهمانان پرداختند.
 
ایشان همچنین فرمودند: «با ایجاد هماهنگی مناسب درخصوص اختصاص بودجه با توجه به فعالیت های هر دانشگاه در جشنواره و همچنین هماهنگی نوع برگزاری برنامه های جشنواره می توان امیدوار بود که جشنواره بسیار بهتری نسبت به سال قبل در بخش هنری اجرا شود».
 
دکتر هاشمی در ادامه پیشنهاد کردند که دانشگاه های هنر از همین حالا برگزاری جشنواره را آغاز نمایند تا بودجه تصویبی وزارت علوم برسد. استاد جوکار در تکمیل سخنان دکتر هاشمی فرمودند: «بحث جشنواره، بحث مالی نیست، بلکه بحث بر سر مدیریت جشنواره است. اگر زمان برگزاری جشنواره به صورت دقیق مشخص شود، برنامه ریزی های برگزاری جشنواره نیز به صورت صحیح انجام خواهد شد».
 
دکتر هاشمی همچنین فرمودند: «بحث فرهنگی جشنواره و تأثیری که این رویداد بر دانشجو می گذارد بسیار مهم است. دانشجو هایی که در اختتامیه جشنواره سال قبل شرکت داشتند پس از بازگشت از سفر دیگر دانشجوی قبلی نبودند بلکه دانشجویی بودند که هدف تولید آثار با موضوع امام رضا (ع) در ذهنشان شکل گرفت. هدف از برگزاری این جشنواره هدایت هرچه بیشتر دانشجویان به سمت محبت امام رضا (ع) است. 
 
همچنین در این جلسه خانم روژین گلستانی؛ دانشجوی ترم چهارم رشته سینما در دانشگاه هنر به عنوان دبیر در جلسه پیشنهاد و با تجمیع آرا به عنوان دبیر اصلی جشنواره منصوب شدند.
دکتر هاشمی درخصوص دلیل انتصاب دبیر دانشجو گفتند: «اقبال جمع دانشجویی وجود دارد و وقتی دانشجو پای کار می آید مشکلاتی که در مسیر برگزاری جشنواره از دید مسئولان پنهان است دیده شده و مرتفع می گردد».
 
استاد اثنی عشری پس از انتصاب دبیر، پیشنهاد دادند که گروهی از استادان مشاور در کنار دانشجوها حضور داشته باشند تا جشنواره با کیفیت مطلوب تری برگزار گردد که این پیشنهاد نیز با توافق آراء تصویب شد. 
 
دکتر جعفرپور در ادامه جلسه اعلام کردند: «بخش دانشگاهی چهاردهمین دوره جشنواره شامل هفت کمیته است که پیشبرد امور در دو کمیته خیلی خوب انجام شده است. اولی کمیته هنری و دومی کمیته بانوان است. با توجه به ارزیابی شورای سیاستگذاری بخش دانشگاهی در وزارت علوم و بنیاد امام رضا (ع) دانشگاه هنر و دانشگاه هنر اصفهان در سال گذشته جشنواره را با کیفیت بسیار بالایی برگزار کردند به همین دلیل کمیته هنری در این دوره توسط چهار دانشگاه هنر کشور برگزار خواهد شد که ریاست کمیته را دانشگاه هنر که مادر همه دانشگاه های هنر کشور است برعهده دارد.
 
ایشان همچنین ادامه دادند: «آقای جعفری مدیرکل اداره ارشاد استان خراسان رضوی از کیفیت برگزاری جشنواره در بخش دانشگاه سال گذشته بسیار راضی بودند. به همین دلیل حضور دانشگاه ها در این دوره از ۱۶ دانشگاه در سال گذشته به ۲۷ دانشگاه افزایش داشته است».
 
همچنین ایشان تأکید داشتند: «با توجه به معرفی شهر مقدس مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ میلادی انتظار می رود کمیته هنری بخش ویژه ای را با این عنوان در جشنواره برای تولید آثار در نظر داشته باشد».
 
دکتر جعفرپور درخصوص اختصاص بودجه اعلام کردند: «در سال گذشته در بخش دانشگاهی مبلغی در حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان هزینه شد که با توجه به افزایش تعداد دانشگاه و انتظار بنیاد امام رضا (ع) مبنی بر برگزاری اختتامیه ویژه بخش دانشگاهی با کیفیت بالا این بودجه در این دوره افزایش خواهد داشت. همچنین با توجه به اهمیت ویژه ای که بنیاد برای بخش هنری قائل است سهم عمده ای از این بودجه به کمیته هنری اختصاص خواهد یافت. البته باید بخش ویژه ای از بودجه نیز جهت برگزاری اختتامیه بخش دانشگاهی اختصاص یابد.
 
ایشان همچنین درخصوص عملکرد وزارت علوم درخصوص بخش دانشگاهی اعلام کردند سایت بخش دانشگاهی تقریبا راه اندازی شده و پوستر بخش دانشگاهی نیز طی یک جلسه با حضور کمیته های مختلف جشنواره رونمایی خواهد شد. بودجه جشنواره نیز پس از تصویب در شورای سیاستگذاری بلافاصله در وجه کمیته هنری واریز می شود. 
در پایان این جلسه خانم قزلو از دانشگاه هنر به عنوان مسئول دبیرخانه اصلی و حوزه شمال و شرق کشور، آقای رستمی از دانشگاه هنر اصفهان به عنوان مسئول دبیرخانه مرکزی کشور، خانم اشرفی از دانشگاه هنر اسلامی تبریز به عنوان مسئول دبیرخانه غرب کشور و خانم عسکری از دانشگاه هنر شیراز به عنوان مسئول دبیرخانه جنوب کشور منصوب شده و مقرر شد دبیر جشنواره و دبیرخانه برنامه های خود را به شورا تقدیم نموده و رسما  آغاز به کار نمایند. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

( ۱ )