فراخوان جشنواره هنری «مسیر ایران» با حمایت معاونت فرهنگی دانشگاه هنر

۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۷ کد : ۳۶۶۷ رویدادها
تعداد بازدید:۲۲۶۱

 

جشنواره هنری مسیر ایران با حمایت معاونت فرهنگی دانشگاه هنر برگزار می‌شود:

مسیر ایران یادآور تلاش سه کوهنورد ایرانی است (پویا کیوان،مجتبی جراهی و آیدین بزرگی) که درسال ۱۳۹۲ برای گشایش مسیری جدید بر روی کوه  برودپیک هیمالیا پس از هفته‌ها تلاش از مسیری جدید به قله رسیدند، ، پرچم ایران را نصب کردند، ولی نتوانستند مسیر بازگشت را درست پیدا کنند، بدلیل مه غلیظی که منطقه را فرا گرفته بود.

بدلیل ارتفاع و کمبود اکسیژن و سرمای استخوان سوز برودپیک.. سه فرزند ایران هیچگاه به سرزمین خود بازنگشتند. در آخر فقط آیدین مانده بود که او هم در آخرین تماسش با  تلفن ماهواره‌ای گفت بچه‌ها فقط پلکهایشان تکان میخورد و فقط من مانده ام. اصرار برای بازگشت آیدین هم بی فایده بود او حاضر نشد پویا و مجتبی را رها کند. میگفت: با هم آمدیم، با هم برمی گردیم. تلاش آیدین هم بی‌نتیجه ماند. فردا صبح او هم همراه دوستانش بود......

 

مسیر ایرانی‌ها ثبت جهانی شد و هرگز اثری از سه فرزند ایران در آن منطقه ی ناشناخته جهان یافت نشد و سه قهرمان مسیر ایران برای همیشه به کوهستان پراز برف برودپیک پیوستند.

در جشنواره مسیر ایران برآنیم:

- که اگر نمیتوانیم به آن منطقه از جهان سفر کنیم و اگر نمی‌توانیم بچه‌ها را پیدا کنیم و نمیتوانیم به وطن باز گردانیمشان،نام عزیزشان را با خلق آثار هنری به ایران برگردانیم. #ایران_چشم_انتظار_آنهاست 

- که یکدیگر را حتی به قیمت جان شیرینمان رها نمیکنیم و تا آخرین لحظه از هم حمایت میکنیم.

- و از قهرمانانمان حمایت کنیم، قهرمانان گمنامی چون قهرمانان مسیر ایران که کمتر کسی از آنها شنیده است.

 

زمان برگزاری جشنواره :همزمان با شروع فعالیتهای دانشگاه به صورت حضوری

جشنواره بدون داوری خواهد بود. از نظرجشنواره تمام شرکت‌کنندگان مقام اول هستند و به تمامی شرکت کنندگان لوح یادبود جشنواره اهدا خواهد شد. 

ثبت نام و سوالات بیشتر: لطفاً نام و رشته هنری خود را به شماره دبیر جشنواره در واتساپ ارسال فرمائید.

۰۹۳۹۲۱۲۹۶۲۸ حسین مطلبی 

آدرس صفحه ی اینستاگرام  :persian _route@