دکتر کامران افشار مهاجر، عضو هیات علمی دانشگاه هنر برگزیده ی «نخستین دوره ی انتخاب کتاب برتر دانشگاهی» شد

۰۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۲:۴۱ کد : ۴۱۴۵ رویدادها
تعداد بازدید:۱۴۱۷

به گزارش روابط عمومی، مراسم «نخستین دوره ی معرفی کتاب برتر دانشگاهی و معرفی پیشکسوت نشر دانشگاهی» روز چهارشنبه ششم اسفند ماه در دفتر انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمع محدودی از نویسندگان و ناشران کتاب دانشگاهی همراه بود، همزمان به صورت مجازی نیز برگزار شد.

در این دوره، کتاب دکتر کامران افشار مهاجر، عضو هیات علمی دانشگاه هنر به نام « تاریخ طراحی گرافیک ایران » جزء برگزیدگان کمیته ی داوران اعلام شد. قابل به ذکر است که کمیته ی کتاب برتر با بررسی 102 عنوان کتاب، از 9 نویسنده ی برتر دانشگاهی تقدیر کردند.

در ابتدا سید عباس حسینی نیک مدیر مسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در سخنان خود بر لزوم تهیه ی کتاب های تالیفی دانشگاهی در جامعه ی علمی تاکید کرد و گفت:  امیدوارم با توجه به موضوع تالیف کتاب های ارزشمند در کشور، تولید علم روز به روز شکوفاتر شود و فعالان حوزه ی آکادمیک و علمی کشور به بحث تالیف توجه بیشتری داشته باشند.

حسینی نیک افزود: نگاهی به بازارکتاب های دانشگاهی فاصله ی معنادار کتاب های تالیفی و ترجمه ای را نشان می دهد و باید تلاش کنیم این وضعیت را تغییر دهیم و برگزاری برنامه هایی از این دست تلاشی برای نیل به این موضوع است.

وی گفت: ما در انتخاب آثار و کتاب ها بیشتر از اینکه به به ناشر توجه داشته باشیم به مطلب و بن مایه ی کتاب توجه کردیم و کیفیت کتاب در بعد محتوایی همچنین ظاهر اثر برای ما اهمیت ویژه ای داشت. وی افزود: بخش عمده ی آثار انتخاب شده در حوزه ی علوم انسانی و هنر بودند و امیدواریم در سال های آینده برگزیدگانی از حوزه های فنی مهندسی و پزشکی را نیز شاهد باشیم، آثاری که جای تالیف بسیاری دارند.

در ادامه برگزیدگان این دوره در سخنانی درباره ی آثار و کتاب هایشان توضیحاتی دادند و روند تالیف و چگونگی انجام کارهای پژوهشی خود را تشریح کردند.

در بخش پایانی این مراسم نیز به معرفی پیشکسوت نشر دانشگاهی اختصاص داشت و در این مراسم از مدیر انتشارات کلمه و از موسسان انجمن فرهنگی ناشران کتاب تجلیل شد.

دانشگاه هنر این موفقیت را تبریک گفته و آرزوی موفقیت های روز افزون ملی و بین المللی در عرصه ی علم و هنر دارد.